אהובה-עוזרי-צילום-מרגלית-חרסונסקי

בולבול טאראנג כלי מיתרים ממוצא הודי

בארץ בולבול טאראנג ידוע בתור כלי הנגינה האקזוטי שבו ניגנה אהובה עוזרי, שלמדה לנגן בו בהדרכת המוזיקאי ההודי ראווי שנקר.

0/5

פירושו של השם "גלי הזמר" Waves Of Nightingales, יש שמכנים אותו "בנג'ו הודי". הוא אכן כלי מיתרים שמוצאו מהודו ופקיסטן שהתפתח מהטאישוגוטו Taishōgoto היפני. לכלי שתי מערכות מיתרים אחת לצליל קבוע (drone) והשניה – למנגינה. המיתרים מתוחים על לוח פריטה, מעליהם כפתורים המזכירים מקשים של מכונת כתיבה – שלחיצה עליהן מניחה מעצור על המיתר ומשנה את גובה הצליל.
מיתרי המנגינה (מלודיה) בדרך כלל מכוונים לאותו צליל או אוקטבה, בעוד מיתרי הגוון הקבועים מתכווננים במרווח של פרימה (המרווח הראשון בין המרווחים המוסיקליים) או קווינטה (המרווח המוסיקלי החמישי) . למיתר הראשון והחמישי. הכלי חד טוני ולא מאפשר לבצע מודולציה (מעבר מסולם לסולם) במהלך הנגינה. מצד שני, ניתן לכוון את המיתרים המלודים , כך שכל אחד ישמיע צליל שונה (לא באוניסון אלא באוקטבות בלבד) ובכך לאפשר מגוון צלילי רב יותר. הבולבול טאראנג משמש בד"כ לליווי זמרים.
לעתים נעשה שימוש בכלי גם במוזיקה מערבית, למשל בקרב אמני ג'אז שונים. בארץ הכלי ידוע בתור כלי הנגינה האקזוטי שבו ניגנה אהובה עוזרי, שלמדה לנגן בו בהדרכת המוזיקאי ההודי ראווי שנקר. אפשר לשמוע את צליל הכלי ב"שירת הסטיקר" של "הדג נחש"

למעלה: שאפיק בנג'ו מאסטר הבולבול טראנג
למטה: אהובה עוזרי מתארחת אצל דודי לוי, רדיו מהות החיים

נגינה בובלבול טאראנג

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן