"ביופיליה" המופע והאלבום החדש של ביורק

/5

ביורק הציגה השבוע בפסטיבל מנצ'סטר את יצירתה החדשה "ביופיליה" על בסיס היפוטזה שפיתח הביולוג Edward O. Wilson הנקראת The biophilia hypothesis, האומרת שקיים קשר מולד בין בני אדם ליצורים חיים אחרים (צמחים, בעלי חיים). ביורק העמידה במרכז הפרויקט את המשפט – "לאהוב דברים חיים"
ההצגה כבר רצה. האלבום יצא רק בספטמבר כולל אפליקציות לכל אחד מעשרת השירים וגם פרויקט חינוכי שעוצב במיוחד כדי ללמד ילדים על טבע, מוסיקה וטכנולוגיה. מתוכנן גם סרט דוקומנטרי. לבכורה במנצ'סטר הזמינו גם עיתונאים המסקרים טכנולוגיה לצד עיתונאי מוסיקה, מאחר שהחדשנות של הפרויקט והאלבום של ביורק מגיעים הפעם גם מהפן הטכנולוגי, אשר מאפשר לחקור את הנושאים השונים שהוא מעלה (ד.נ.א, קריסטלים, לוחות טקטוניים, טבע) וגם מאפשר לערוך גרסאות חדשות מן השירים באמצעות אפליקציות מיוחדות לאייפד.
ביורק יצרה במיוחד למופע כלים חדשים ומיוחדים כמו תיבת נגינה מתכתית שנקראת "שארפסיקורד" והיא משתמשת בקריינות של איש סרטי הטבע דיוויד אטנבורו.
ביורק נמצאת בשלב הזה של יצירתה בצומת בין מוסיקה, טבע וטכנולוגיה. היא מאמינה שהאינטרקציה ביניהם היא מהות העתיד לטוב ולרע, ועדיין היא מתעקשת, שהמוסיקה שהיא יוצרת היא יותר פולק – מוסיקת הפולק של זמננו מאשר פופ , כי פופ נראה משהו שטחי בעיניה למרות אנדי וורהול.

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן