הילי משייב

כמה נחמד, כמה משעמם

בית ספר למוסיקה 2020

יולי 2020
3/5

מנהל בית הספר למוסיקה והמנחה הוא נהג המונית של "מונית הכסף" שאוסף את הילדים ומשפחותיהם וגם יוצא לדרך לבשר על קבלתם. הקשר שלו למוסיקה הוא פחות ממקרי. השופט משה פרץ מתרפק בגאווה על התלמידה לשעבר, אגם בוחבוט, שכמובן מוזמנת להצטרף לצוות המורים לשעה קלה. מדד הרייטינג מתחנן לאחת כמוה.
מדד הרייטינג מוחא כפיים לנועה קירל – היא המורה החדשה,  המתמחה בחוזים יוקרתיים מעבר לים, שחתומה כנראה על חוזה מטורף גם כאן, וכמי שמצויה בעסקי הבידור, כבר מציעה משהו לאחים ה"פייטנים" עלאי ונתאי צרפתי.המורה מירי מסיקה נמצאת בעילפון תמידי מיכולותיהם של הקטנים ("אני לא יכולה", "הרסת אותי", "נשבר לי הלב").
"מבחני הקבלה" הן הצגה חד צדדית של הנבחרים לבית הספר. אין כאן בחינות, אין הערות, אין נכשלים. רק הטובים לבית הספר. הכל תפור היטב, ספוג דבש ומוצי פוציניו. הכל חביבות, חן, סימפטיה, נועם הליכות, לבביות עד אין קץ. גם כמה קולות "בוגרים" מפתיעים (מיקה משה, הילי משייב) לא הפיגו את השיעמום של תוכנית הפתיחה הממותקת.
בית ספר למוסיקה הוא הכוכב הבא ללא אודישנים רציניים, ללא מתח וללא אתגרים של ממש. ה"הנחות" שמקבלים הילדים הם חלק מתפיסה שמה שחשוב הוא הריגוש וההתפעלות מיכולתו של ילד להישמע כמו זמר מבוגר מקצוען.
למושג "ריגוש" לא היתה מעולם עדנה כמו ב"בית ספר למוסיקה".  מי יכול לעמוד מול דמעות שזולגות מעיני המורים לנוכח ילד בן שמונה (יאיר רפאל) וחצי ששר שיר אהבה למבוגרים כמו "תל אביב בלילה" ("יודעת את שבורה בפנים ואיך קשה לך לישון") של עדן בן זקן  בנונשלנטיות מדהימה. ואגב, יש מקום לריגוש ממתן הדאיה חנון ש"זולל" ספרים, לומד פסנתר קלאסי בקונסבטוריון ושר שיר מהרפרטואר הישראלי הקלאסי – "השיר על הארץ" של יהושע סובול ויוני רכטר המוכר מנורית גלרון. השאלה היא כמובן –  כמה ילד בן 12 יכול לרדת לעומק המשמעות של שיר שאומר:

איפה הארץ ההיא, שקראו לה קטנטונת?
איפה אותה אהבה מגוללת בחול?
אנרכיסטים הולכים בדרכים, לעורם רק כותונת
ובוערת אש בראשם ששורפת הכל?

האם הייתם שולחים  את הילד שלכם  לתוכנית הכוכב הבא  לייט המתחפשת לבית ספר עם מורים-כזמרים-כוכבים, ועדה פדגוגית כמסווה לתוכנית רילאיטי מוסיקה? זו שאלה שהורים ידלגו עליה. החשיפה הטלוויזיונית חזקה מכל שיקול דעת חינוכי-פסיכולוגי, גם זה שעוסק בשאלה: האם נפשית הזאטוט יוכל להכיל את ההצלחה, ומה תהיינה ההשפעות לטווח ארוך?

מתן הדאיה – השיר על הארץ

יאר רפאל – "תל אביב בלילה"

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן