בלוז: לאקי פיטרסון יגיע לשלוש הופעות

/5

די בשם לאקי פיטרסון כדי ללכת על הקלישאה "אגדת בלוז". כל בלוזיסט ששורד שלושים שנה הוא בטח אגדה. לאקי פיטרסון, הוא בטח סיפור הלקוח מהאגדות: יליד בבופאלו שנת 1964 אז –  Judge Kenneth Peterson, הוא הבלוזיסט המודרני שנושק לסול, לריתם נ' בלוז ולרוקנ'רול. גיטריסט וארגניסט. עיתונאי המוסיקה טוני ראסל, בספרו – "הבלוז מרוברט ג'ונסון ועד רןברט קריי" אמר עליו שהוא מוסיקאי הבלוז היחד בהסטוריה שנחשף בטלוויזיה בתחתוניו"…
לאקי פיטרסון שמגיע ל-3 הופעות בדצמבר, זכה לכך שוילי דיקסון (אגדה אגדה) הפיק את אלבומו הראשון 1-2-3-4 כשהיה בן 8 בלבד, אטרקציה שהגיעה עד Tonight Show של אד סליבן. בגיל 17 הוא הוחתם לשמש הקלידן של איש הבלוז החשמלי Little Milton. שלוש שנים עם זמר הבלוז והסול, בובי בלנד היוו זרז לקריירת הסולו שלו, שהחלה להמריא מאז שחבר למפיק בוב גרינלי שהפיק לו את Lucky Strikes! ואת Triple Play, שני אלבומים שממשיכים ללכת לפניו. כנגן מלווה, לאקי פיטרסון נסק לפסגות עם אטה ג'ייימס, קני ניל, אוטיס ראש.
ב-1992 יצא אלבומו הראשון בלייבל הג'אז הנחשב Verve שנקרא I'm Ready, בשיתוף פעולה עם מאוויס סטייפלס שהציג תערובת של בלוז, רוק וסול. בחברת התקליטים הבאה שלו Blue Thumb הוציא אלבומים ואלבום שנקרא על שמו – Lucky ו – Double Dealin'. במילניום הנוכחי המשיך להוציא אלבומים שהתקבלו באהדה ע"י הביקורת כמו Black Midnight Sun ואלבום שלו ושל אביו "ג'יימס ולאקי – If You Can't Fix It" אלבומו האחרון יצא ב-2011 ונקרא Every Second a Fool Is Born. פיטרסון שחי כיום בדאלאס, טקסס, הוא אב לארבעה ילדים. בשיראל הוא יופיע בזאפה תל אביב (5.12), זאפה ירושלים (6.12) ובזאפה הרצליה (7.12) בהרכב שלו: אנדי ווטס על הגיטרה, דב האמר– מפוחית ושירה, אלון הילל על התופים, ואילן הילל– שירה ובס.

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן