בן ארצי לפני הסתיו

להספיק לפני הסתיו

בן ארצי

מילים, לחן, עיבוד והפקה מוסיקלית – בן ארצי
3.5/5

אם בן ארצי ישוב אל עצמו כפי שהוא מבקש, איך יכתוב שירים? הם לא יגיעו לפני הסתיו ובטח לא לאחריו. בן ארצי ממשיך במסכת התשאול העצמית הסובבת על ציר שחוק של להיות או לא להיות. זהו נושא גיל התבגרות קלאסי. הבנאדם לחוץ, מספר כי "עזב את עצמו לפני שנים בחוץ", והוא עדין מחפש דרכים  לחזור (אל עצמו). עד אז הוא ישתדל "לא למות" וינסה לגעת בקצות האצבעות בכמה עניינים טורדים ("רציתי להתנדב") תוך אזכור שלחתול יש תשע נשמות (אמונה תפלה המייחסת לחתול תכונות אלוהיות ובדתות מסוימות – שטניות). בן ארצי מנסה לייצר תובנות פסיכו-פילוסופיות על רקע אי מציאת עצמו. זה נשמע לעוס ולא מעניין.
השיר נפתח בצליל מיתר נוגה, לפני המעבר לקצב שמעלה על נתיב אמצע מלודי מלנכולי לייט. המנגינה והעיבוד מזכירים לא בפעם הראשונה את גילברט או'סאליבן, המלחין והזמר האירי של  Clair ו – Alone Again. העיבוד האקוסטי והקולי – יפה. גם אם השיר אינו מפסגת יצירתו, עדיין יש משהו ראשוני אמיתי בפופ התמים של בן ארצי.  האם זה מעיד על התקדמות? – לא, אבל אם מדובר בכנות – הוא נשאר עצמו. הוא לא יצא משם, מה שאומר: אין לאן לחזור.

להספיק לפני הסתיו לכתוב את השיר שלי שלא נכתב,/ לשלם את החשבונות, לסלוח לאיש שלא ביקש סליחה/ לקחתי ללב מידי וזה האט לי את צעדיי/ ואולי החכמה היחידה בנו – לפתוח כל מקום סגורלא למות, הצלחתי להקשיב איך לוחשים המים/ לא למות, יש עוד משמעות רק לא ברור עוד מהי/ לחתול יש תשע נשמות/ אני רוצה לפני הסתיו אליי לשוב/ עזבתי את עצמי לפני שנים בחוץהאם כבר מאוחר או שבכלל עדיין נורא מוקדם?/ למה היא עזבה? תמיד צובט בלב לפני הסתיו/ האם מישהו לא נולד לאם חורגת לאב נפקד?/ להתנדב רציתי כבר מזמן וללכת כמו היה באמת לאן ולא למות, הצלחתי להקשיב איך לוחשים המים/ לא למות, יש עוד משמעות רק לא ברור עוד מהי/ לחתול יש תשע נשמות/ ואתה הריי ביקשת/ לא למות/ לחתול יש תשע נשמות/ אני רוצה לפני הסתיו אליי לשוב/ עזבתי את עצמי לפני שנים בחוץ/ עזבתי את עצמי רוצה אליי לשוב

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן