בני גולסון Groovin' with Golson

בני גולסון Groovin' with Golson

סשן נפלא על כמה ריפים פשוטים למדי, שמועלה לרמת הנשגב על ידי מוזיקליות מושלמת וכימיה קבוצתית

/5

יש שעות נוחות לג'אז. שעות הלילה הקטנות מוקדשות אצלי לתקליטי ג'אז ישנים  שלא התיישנו.  כל אחד והכוס תה (או בירה) שלו. להאזין לבני גולסון ב – 2022 זה לדלג מעל מחסומי הזמן. Groovin' with Golson הוקלט ב-1959. אלבומו השישי. ההרכב נהדר: גולסון – טנור סקסופון, קרטיס פולר – טרומבון, ריי בראיינט – פסנתר, פול צ'מברס – בס, ארט בלייקי – תופים.
מדובר באחת מארבע הקלטות לפחות של בני גולסון והטרומבוניסט קרטיס פולר לפני הקמת הג'אזטט (Jazztet) התקליט כולל שתי יצירות פחות מוכרות של גולסון לצד "תוף בוגי" ("Drum Boogie"), "לא ידעתי מה השעה" ("I Didn't Know What Time It Was") ו"Yesterdays" . שלושה מהלחנים הם בלוז, שתי הבלדות מנוגנות בקצב מיד-טמפו. ריתם סקשן של קצב מוצק, מוזיקת ההארד בופ הקלאסית.
34 דקות בלבד, אבל אלו דקות! עיבודים הדוקים ש"סחטו" את סקספון הטנור שלו. הכל נעשה בקצב המאפשר לפולר לזרוח בנגינת הטרומבון עם סולואים כמעט מושלמים; ריי בראיינט מוסיף את מגע הפסנתר ללא דופי. פול צ'יימברס מעולם לא היה טוב יותר בבס מאשר כאן, גם כמלווה וגם כסולן; והמתופף הכל יכול ארט בלייקי שגורם לכל הסשן לנצנץ.
מגובה על ידי ההרכב הזה, גולסון נשמע חלק כמו חמאה בטון, מסנוור בווירטואוזיות שלו כמו נגן הטנור של כל הזמנים. יש הסבורים שגולסון היה וירטואוז הטנור הגדול ביותר של שנות ה-50 – אפילו טוב יותר מסוני רולינס או ג'וני גריפין.
סשן נפלא על כמה ריפים פשוטים למדי, שמועלה לרמת הנשגב על ידי מוזיקליות מושלמת וכימיה קבוצתית, מה שמוכיח שהיהלומים המושלמים ביותר הם הקטנים. תוסיפו לאוסף קלאסיקות הג'אז שלכם, למרות כמה ביקורות פושרות. לפעמים למבקרים מקצועיים יש יום רע.

  • Benny Golson – tenor saxophone
  • Curtis Fuller – trombone
  • Ray Bryant – piano
  • Paul Chambers – bass
  • Art Blakey – drums
שיתוף ב facebook
share

3 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

3 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן