ברי-סחרוף צילום: מרגלית חרסונסקי

מונסון

ברי סחרוף

5/5

האהבה הזו היתה יכולה להיות מסוערת. אבל היא נשארה מיותמת ללא סיכוי.  ברטרוספקטיבה היא מעלה הרהורי ספק. "ואולי לא הייתי שם לאהוב" . הגבר הוא זה שבא והלך, שאולי הרחיק לכת בקשר ("אולי הלכתי רחוק") אבל שלא ידע לאהוב אותה מקרוב. בהמשך זו דווקא היא שבאה והלכה,  ואולי היא זו שלא היתה שם כדי לאהוב. אולי זה הוא, אולי זו היא. היה כאן מין שבר ענן ושבר חלום וקשיים באהבה פשוטה. יש מיסוך של הארועים שבגינם האהבה חלפה.
דווקא על רקע ההשתוקקות לאהבה – האהבה הזו נשארה חסרת ממשות, מעוררת ספקנות. "כמו שבאתי הלכתי/ זה הכל חלומות/ ואולי לא הייתי שם לאהוב".  האהבה באה, בסערה והסתלקה כמו כמו סערה חולפת.  "מונסון" הוא  מהשירים האולטימטיביים שנוצרו ברוק הישראל – בכל מרכיב. תשמיעו לי אותן מאה פעמים, ועוצמתו לא תדעך. מרכיבי המילים-לחן-עיבוד יצרו שיר אחד ויחיד, דרמה שלא היה שלמה ללא הטון האפל-מריר של ברי סחרוף, המצביע על  הבנה מאוד עמוקה של המילים ועל היכולת לטעון אותן הכי קרוב לעצמו. למה? "מונסון" – השם אינו מופיע בשיר עצמו. מיכה שטרית, כותב הטקסט, העיד בזמנו זה היה השם שיוצרי המנגינה נתנו לשיר והוא נשאר.
השיר הוא מהאלבום "האחר" (2001)  שנוצר בהשראת הפילוסוף עמנואל לוינס, שהרבה לעסוק בדמות "האחר" שעל שמו נקרא האלבום. במובן מסוים כל האלבום הוא עימות עם מה שאחר, עם עצמך אל מולו ומול החברה בה הוא חי. "אל תפחד ואל תביט מהצד כי אתה לא לבד בעולם // עם הפנים אל האחר תגלה את עצמך" סחרוף שר בשיר הנושא של "האחר", האלבום שבא אחרי "נגיעות" (1998), הופק ברובו ע"י  חיים לרוז, שניגן  עם סחרוף עוד מימי "חם על הירח". בפרפרזה על שם האלבום – "מונסון" היה אחר, אחד השירים היותר "אחרים" של ברי סחרוף גם ביחס לשירי האלבום הזה וגם ביחס לשירי אלבומיו האחרים.

נשרוף ת'זמן נשרוף נשרוף/ את כל מה שבינינו
תני לרגע שיחלוף/ העבר עוד לפנינו
כמו שבאתי הלכתי/ זה הכל חלומות
ואולי לא הייתי שם לאהוב/ כנראה ששכחתי
אולי הלכתי רחוק/ לא יכול לאהוב אותך מקרוב
הצמאון לאהבה/ ורעב שמתמשך
ויש שושן ויש בו קוץ/ ושריטה קטנה בלב
כמו שבאת לי הלכת לי/ זה הכל חלומות
ואולי לא היית שם לאהוב/ כנראה שנשכחתי
את הולכת רחוק/ כנראה שזה ככה/ בחלומות.

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן