"גזר דין לא חוקי", אומר סניגורם של Pussy Riot

/5

במשטר שעדיין לא השתחרר ממנטליות הקומוניזם ומשטרת הק.ג.ב –  עונשן של בנות להקת הפאנק הפמיניסטית "פוסי ריוט" Pussy Riot היה מוכתב וצפוי. בית המשפט במוסקבה דן כל אחת מהשלוש לשנתיים מאסר באשמת "בריונות המונעת ע"י שנאה דתית".
השלוש, נדז'דה טולוקוניקובה, מריה אליוקינה, יקטרינה סמוטביץ' נעצרו במרץ השנה אחרי הפגנת מחאה  בקתדרלה של מוסקבה נגד בחירתו של ולדימיר פוטין מחדש. חיציהן הופנו גם נגד הכנסיה שתמכה בופוטין במערכת הבחירות.
בית המשפט קבע, שחברות הלהקה פגעו במאמינים אורתודוקסיים רוסים, כשהן הופיעו בקתדרלה במוסקבה ב-21 בפברואר, לבושות בשמלות צבעוניות וכובעי פרווה, ב"תפילת פאנק" למריה הקדושה/בתולה, כדי שזו תפטור  את רוסיה מעונשו של הנשיא ולדימיר פוטין. בית המשפט תמך בטענתו של התובע, כי כל שלוש הנשים סבלו מ"הפרעות אישיות, אבל הן מספיק שפויות כדי לרצו את עונשן"
מישהו באולם צעק "בושה!" לאחר שהשופט קרא את פסק הדין. סנגוריהם כבר הודיעו, שהם יערערו על פסק הדין בבית המשפט  ברוסיה וכן בבית המשפט האירופי לזכויות אדם.
"פסק הדין הזה זה לא חוקי", אמר פרקליטה של טולוקוניקובה, מארק פייגין. לדבריו, הכרעת הדין הושפעה מפוטין עצמו. היא ניזונה מעובדות מסולפות.
למעלה ממאה תומכי
Pussy התאספו מחוץ לבית המשפט ביום שישי, וקראו סיסמאות נגד פוטין. כמה מפגינים נעצרו, כוללים מנהיגי אופוזיציה הבולטת סרגיי אודלסטוב וגארי קספרוב.
הדיעה הרווחת: משפטן של "פוסי ריוט" היה משפט ראווה פוליטי כאזהרה למתנגדי שלטון. מוזיקאים רבים מהעולם, וביניהם מדונה, רד הוט צ'ילי פפרס, ביורק, פול מקרטני ועוד עשרות, הביעו תמיכתם בלהקת הבנות .

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן