james-arthur-back-from-the-edge

Back from the Edge

ג'יימס ארתור

אן.אם.סי
4/5

מעניין באיזה שלב מפסיקים להזכיר לזמר, שהוא בוגר תוכנית ריאליטי לגילוי כישרונות. ג'יימס ארתור, ילליד מידלסבורו, ממשיך לשאת את התג הזה על דש בגדו, אבל  באלבומו השני – כבר עומד לחלוטין בזכות עצמו כיוצר ששר את שיריו.
"בחזרה לקצה" יוצא ארבע שנים לאחר זכייתו ב-X פקטור, שלוש שנים לאחר צאת אלבום הבכורה שלו ואחד מהלהיטים הגדולים של השנים האחרונות – "Impossible". הפעם אומר ארתור, אני עומד במאת האחוזים מאחורי האלבום כיוצר.
ג'יימס ארתור שר ב – Say You Won't Let Go וידוי של מאהב ששיחק אותה cool לא חשף בפניה את רגשותיו, אבל רוצה להזדקן אתה עד ליומו האחרון. שירים מהסוג שלהקות בנים כמו "וואן דיירקשן" מתמחים ביום יום.
ארתור מנסה לשכנע באלבום  הזה  שהוא יותר מאשר וריאציה ללהקת בנים מצליחה. הוא צודק. את מה שיש לו, ליתר דיוק את מה שחש/ עבר – אי אפשר לקחת ממנו.
ארתור מביע כאב בקולו המיוחד, סטייל אד שירן אבל יותר מתבכיין- מלודרמטי. המילים והמוסיקה הם  שילוב של פגיעות, ותשוקה  שמתורגמים לשירה רגשנית שעוברת מהמלנכולי אפרורי לנשמתי בקול גבוה. אתה שומע שיר אחד, ואז מגיע עוד אחד מלודי רגשני לא פחות מקודמו. ברוב השירים אינך זקוק ליותר משתי האזנות.
“Back from the edge, back from the dead, back from the demons that took control of my head” – "חזרה מהקצה, חזרה מן המתים, חזרה מן השדים שהשתלטו על ראשי" שר ארתור בשיר הפותח. בשיר Phoenix – "הקצה" הוא "עליה מתוך אפר",  וב- Prisoner הוא משווה  את 24 החודשים בחייו לישיבה בכלא. השירים מדברים על נקודת שפל, כאשר התמודד עם משבר נפשי עמוק וניסיון להיחלץ באמצעות מריחואנה ותרופות. בנקודה הזו נולד אחד משיריו הטובים ביותר – Train Wreck, מבע כאב אותנטי בליווי פסנתר, בו שר ארתור: “I’m ready to die, pull me out of" the trainwreck” – "רוצה למות, חלצו אותי משברי הרכבת". עוד שיר אפל שאי אפשר לדלג עליו – Sermon.
רוב האלבום – בלדות שברון לב של זמר-יוצר, שמצליח לגעת במקומות הכי רגישים-נרגשים שלו בשירים מלודיים להפליא. – Prisoner, חריג בקצב, בתחושת הגוספל-סונג. גם Back From The Edge הוא שיר מידטמפו באוריינטציה של סול מיוסיק. ג'יימס ארתור  שר באלבום הזה את עצמו-חייו, חזרה-מן-הקצה, שאין בה זיוף.

  1. Back From The Edge
    2. Say You Won't Let Go
    3. Prisoner
    4. Can I Be Him
    5. I Am
    6. Train Wreck
    7. Safe Inside
    8. Sober
    9. Phoenix
    10. Let Me Love The Lonely
    11. Sermon
    12. Remember Who I Was
    13. Finally
    14. The Truth
    15. Skeletons
    16. If Only
    17. Coming Home For Summer

James Arthur – Say You Won't Let Go

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן