ג'ילברטו ג'יל קייטנו ולוסו צילום: מרגלית חרסונסקי

מברזיל באהבה

ג'ילברטו ג'יל קייטנו ולוסו

ההופעה בהיכל מנורה ת"א
/5

שני כסאות, שולחן קטן, שתי כוסות מים. תפאורה נזירית למהדרין, תאורה פונקציונאלית. זה כנראה מספיק למפגש המחודש ההיסטורי והנדיר בין שני ענקי המוסיקה הברזילאית, ג'ילברטו ג'יל וקייטנו ולוסו בהיכל מנורה.
מוסיקלית, ההופעה מתאימה למקום אינטימי, בטח לא לאיצטדיון: שתי גיטרות אקוסטיות, ללא להקת ליווי מאחור. אבסולוט אנפלאגד, כולל שירי הרוק של ג'ילברטו. בסופו של הערב, לפי תגובות הקהל, הבנת כי זה הספיק. לא גדול עליהם ההיכל, למרות האינטימיות.
מה הסוד? השניים סומכים על הכימיה שממשיכה לחבר ביניהם משך עשרות שנים של חברות ושיתופי פעולה כמוסיקאים מאז הכירו בשנות השישים.
כמי שיסדו את תנועת הטרופיקליה בימים ההם, הם יחזרו גם לשם, ימים שהמוסיקה הברזילאית חברה לפסיכודליה המערבית. קייטנו וג'ילברטו  בחרו לערב תערובת שירים שלהם ושירים האהובים עליהם מתוך הרפרטואר הברזילאי. יצאו משנות השישים, עברו דרך אלבומי השבעים  וחזרו לשישים. הגבולות כבר אינם מסומנים.
הפורמט האיניטימי הזה מצמצם מאוד את האפשרויות להאיר את מורכבות המוסיקה של שניהם. מופע על טהרת החיבור והתחושה המשותפת. ללא הרכב מלווה – הם זקוקים לעוצמות אישיות מיוחדות לתת חיים לשירים. הדגש בתחילת הערב היה על השירים של קייטנו ולוסו. הוא  חזר לשנות השישים עם הבוסה נובה של  Coração Vagabundo, אחד השירים האהובים של המוסיקה הברזילאית בכל הזמנים. בהמשך, כשג'ילברטו ג'יל מתחיל להשתלט על הרפרטואר, ולוסו נשאר מעט בצד. כשג'יל שר Toda Menina Baiana, ולוסו משקיף עליו בהנאה. בשיר Andar Com Fé הוא מסיט את הכיסא מעודד את הקהל למחיאות כפיים ויוצא לפזז קמעה ובסטייל. אין ספק – ג'ילברטו ג'יל הוא הצד היותר קצבי ותוסס של הערב. וגם: הוא נגן גיטרה מצוין. קייטנו הוא הפן הפחות וירטואוזי והיותר פואטי ביניהם, נוכחותו מקרינה ענווה וחום.
דיברתי על הכימיה ביניהם. מצד שני, זה לא היה מופע מוסיקלי ממדרגה ראשונה. כנגנים הם אינם החיבור האופטימלי, והמופע הזה לא ממש נועד לייצר מפגש של שני מוסיקאים שילכו על מהלכים, אלתורים וניואנסים. שניהם אינם דומים בסגנון, בקול, במיומנות המוסיקלית.
ובכל זאת, החיבור מונומנטלי, טעון באמוציות של אהבה גדולה, שמחברת ביניהם. למעשה, הערב היה סיכום של החברות האישית, תזכורת לרגעים הגדולים בקריירות שלהם. בני שבעים פלוס – ובמיטבם, חשים זה את זה, יודעים  לתרגם את  עברם המפואר לצלילים, שהם תמצית מזוקקת של המוסיקה הברזילאית הפופולארית של העשור הקודם. סטנדינג אוביישן מוצדקים בהחלט.

שירים

Back in Bahia, Coracao Vagabundo, Tropicalia, Marginália II, É luxo só, É de manha, Sampa, Terra, Nine Out of Ten, Odeio Voce, Tonada de luna llena, Eu vim da Bahia, Super homem, Come prima, Esotérico, Tres Palavras, Drão,Se Eu Quiser Falar Com Deus, Expresso 2222, Toda menina baiana, São João xangô menino,Avisa La, Andar com fé,  Filhos de Gandhi, Filhos de Gandhi 

צילום: מרגלית חרסונסקי

ג'ילברטו ג'יל קייטנו ולוסו במסיבת עיתונאים עם הנשיא  לשעבר, שמעון פרס

 

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן