ג'ירפות - האור הזה לא קטן

האור הזה לא קטן

ג'ירפות

מילים: גלעד כהנא לחן: יאיר קז, גלעד כהנא
4.5/5

 גלעד כהנא משכנע עצמו שיש תקווה לסוף טוב לסיפור שלו: האור שהוא רואה בחשכה אינו קטן. למרות מצב בלתי הפיך ("נותר אינסוף") יש מקום להסיר לחץ: "פה לא יהיה לי סוף".  ההצלה בהישג יד: "לשחות אני יכול עד החוף".  ו"שום דבר פה לא גמור".
המוסיקה נוגה בפתיחה, הטון מדוכדך. צליל הקלידים משרה אווירה עצובה. בהמשך – השיר נפתח כמו פרח באביב. גם הטון מטפס ב– "רק למי שחייב יש תקווה". התחושה של יכולת לחזור למסלול המראה מלווה בצליל של אור. ההרמוניה, צלילי הגיטרות והחליל הם חלק מהאור הזה שמציף את השיר ומסמן יציאה מהדכדוך וחזרה  לחיים. זהו  אחד השירים היותר חריגים/ מוזרים  של ג'ירפות. אם לדייק: אחד השירים היותר אישיים-אותנטיים של גלעד כהנא.
נ.ב. דברי הרקע שגלעד כהנא הוסיף בהודעה לעיתונות חיוניים להבנת השיר:
"לפני שש עשרה שנים אימי נפטרה, ועד היום אני זוכר את הרגע שגיליתי. הגעתי הביתה מאוחר בלילה, אבא שלי, שחיפש אותי כל הלילה והשאיר לי עשרות הודעות, קורא בשמי  בהודעות הראשונות, וככל שהן מתקדמות, קולו עולה, עד שבאחרונות הוא צורח את שמי עד אימה. כשסיפר לי שהיא מתה, העולם נדם. הדם אזל מגופי. נכנסתי לרכב ונסעתי בגל אדום ללא עצירה אחת עד בית הוריי. במשך שבעה ימים התנהלתי באוטומט, הגוף כבד, שיחות בטלות, מאכלים תפלים, עייפות תמידית. מאוחר בלילה הירדמות מקרית והשכמה בבעתה, חזרה למציאות הבלתי נתפסת. הכל היה מת ונטול תקווה… עד היום האחרון של השבעה. בתוך כל האפור פתאום ראיתי אותו – אור קטן.בעצם, לא קטן, פשוט רחוק. רחוק מאוד, אבל ממשי.פיקסל אחד של תקווה. ברגע הזה, נולד השיר."

"האור הזה לא קטן/ הוא פשוט רחוק/ לא משנה כמה זמן/ דמע יחזור לצחוק/ פה לא יהיה לי סוף/ לא יהיה לי סוף/ נלקח ממני הכול/ ונותר אינסוף/ לשחות אני יכול / עד החוף/ פה לא יהיה לי סוף/ לא יהיה לי/ רק למי שחייב יש תקווה/ רק אחד שנשבר ונחצה/ אין כבר מי לנחם/ אני שוב שלם/ נעמד על שתי רגליי/ כלום כבר לא שבור/ מחלץ עצמותיי/ זה ברור/ לא צריך הלוואי/ שום דבר פה לא גמור/ רק נשאר המתי יבוא סוף טוב לסיפור/ רק למי שחייב יש תקווה/ רק אחד שנשבר ונחצה/ שום מצב לא נכנע/ אין כבר מי לנחם/ אני שוב שלם/ שוב להילחם

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן