נסרין קדרי רבע הגמר

לא הגודל קובע

דה וויס 5 - רבע הגמר

/5

אצל נסרין קדרי הגודל  כן קובע. מאסף כהן מהנבחרת של לידר ששר "עד שתחזור" היא רצתה ביצוע "גדול יותר". גם על הביצוע המצוין של עמית שאולי ל – Scars To Your Beautiful של אליסיה קארה היא רצתה "עמית אחרת". צודק עברי לידר: לא הגודל קובע, אלא איכות הביצוע, היכולת להעניק לשיר את הפרשנות האישית הנכונה. איפוק לעיתים חזק מדרמה עוצמתית. אין לדרוש מזמרת כמו עמית שאולי להיות "אחרת", אלא להישאר היא ולהגיש ביצוע נכון, מדויק, מהוקצע. נסרין  נמצאת על קו חשיבה סטריאוטיפי, לפי המבצע נבחן על סמך עוצמת הביצוע. יותר אנרגיה, יותר דרמה בלי שום קשר לשיר, להבנתו, ליכולת להתחבר אליו.
בקו החשיבה הזה חוטא גם המנטור המייצג אל מדלילנד. על גרסתה של רוני מימון ל – Who You Are, הוא אמר: "היית נורא רגועה". העיר לו עברי לידר: "זה לא איגרוף, זה מוסיקה".   מדלי מפספס בגדול כשופט – כשאינו מתייחס לפונקציונליות של ביצוע שיר. כשמעבדים שיר לגיטרות רוק, כמו במקרה של אפק לאמור ב"דבר איתי יותר", הזמר צריך להתאמץ יותר באופן טבעי. עמית שאולי לא התאמצה מדי כדי להגיש את עצמה בקווי מתאר טבעיים ב – Scars To Your Beautiful, ונשמעה טבעית, אמיתית ומהוקצעת. שירה בעלת עוצמה פנימית, שהיא לעיתים רבות חזקה יותר מעוצמה חיצונית. שאולי היא מסוג הזמרות שראויות למגלה כשרונות מחו"ל. המנחה המתחנחן מיכאל אלוני, תמה מדוע היא אינה מחייכת כשהיא שרה. כשחקן שנתפס אינטילגנטי, הייתי מצפה ממנו לא לשאול שאלה כזו.
שיפוט: נסרין קדרי ממשיכה במסע פולחן אישיות באיצטלה של הצחקות ובידור. הקשר בינה ובין שיפוט מקצועי – פחות ממקרי בהחלט. האם היא חושבת שהקהל בבית עד כדי כך מטומטם? יובל דיין מפזרת נחמדות ומחמאות מהסוג של "מהמם" ו"מרגש", אבל לא מקבלים  ממנה שום תובנה או ניתוח לעומק. מדלי ממשיך לחייך חיוכים סתמיים, לעוף על עצמו, אבל בכל הקשור להתייחסות עניינית למוסיקה הנשמעת – ממש לא.
עברי לידר שוב לוקח את תפקיד המבוגר האחראי, מציל את המצב, מנסה לייצר איזשהי סביבת שיפוט יותר רציונלית ושפויה. השאלה היא בסופו של דבר – מה הן ההנחיות של מפיקי התוכנית.  האם הם מעדיפים  מנטורים בדרנים או שופטים מקצוענים. נראה שהמגמה בולטת:  בידור עדיף על רמת שיפוט גבוהה. לא בטוח שהם צודקים, כשמדובר במשוב רייטינגי. זה אפילו עלול להיות בומרנג נגדם.

הנבחרת של עברי לידר
אסף כהן – "עד שתחזור", רוני מימון – Who You Are, אפק לאמור – "דבר איתי יותר", עמית שאולי – Scars To Your Beautiful
הקהל בחר לחצי הגמר את אפק לאמור. עברי לידר בחר בעמית שאלי ובאסף כהן. הדחה: רוני מימון.
הנבחרת של נסרין קדרי
דניאל ג'מל – "הוזה אותך מולי", גבריאל שרם – "רוח ים", שירה זלוף – "גיבור"
הקהל בחר לחצי הגמר את שירה זלוף. נסרין ממשיכה עם ג'מל. שרם בחוץ.

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן