ניצן שייר

ניצן שייר ראויה לזכות בתחרות

דה וויס רבע הגמר השני

פרק 24
4.5/5

בהתלבטות בין ספיר סבן לניצן שייר על הזוכה בדה וויס 4 – הבחירה שלי היא בשייר. היא ביצעה שני שירים בשלב רבע הגמר: The Greatest של סיה ו"צל עץ תמר", שיר ישן של אפרים ויינשטיין וחיים קוברין, המוכר מזוהר ארגוב ומגרסתה החדשה של קרולינה. בשני השירים האלה הראתה שייר בגרות אומנותית ממדרגה ראשונה. לא מדובר רק בווקאליות נהדרת אלא ביכולת פרשנות. זוהי הגדולה של זמר או זמרת מעולים – שהם מצליחים לקחת את השיר לחלקה שלהם ולהעניק להם חיים חדשים, לעיתים מיוחדים יותר מגרסת המקור. זה מה ששייר עשתה ל"צל עץ תמר". היא פירקה את השיר ובנתה אותו מחדש באינטרפרטציה יחידה בסוגה. את הפרשנות החדשה היא טענה בעוצמות פנימיות חד פעמיות. אם ללמוד משהו על אמנות הקאבר, הכתובת היא ניצן שייר. גם השיר של סיה The Greatest זכה לגרסה נפלאה, ואני מסכים עם מירי מסיקה: יש איזו עדינות בתוך עוצמת הביצועים של שייר, שכמו מצליחה "להלחין" כמעט כל שיר שהיא מבצעת מחדש.
ספיר סבן היא הזמרת הים תיכונית המיוחדת ביותר שיצאה אי פעם מתוכניות הריאליטי מוסיקה. היא התלבטה מה ניתן לעשות עוד עם שיר כמו "בדידותי הנהדרת" על רקע הביצוע האולטימטיבי של דקלה. יש שירים שאסור לגעת בהם. הם צריכים להישאר כפי שהם, וכל קאבר יישמע קטן עליהם. והנה, בזכות עיבוד מזרחי טוב, הצליחה סבן להעניק עוצמה מחודשת לשיר הפרידה מהבדידות. עדין – דקלה היא המבצעת הגדולה של השיר, אבל ספיר סבן הצליחה להעביר אותו למגרש שלה בסלסול בלעדי ובמבע שאמר – היא כולה בתוך השיר.
שתיהן ראויות לזכות בדה וויס 4, אבל כיון שהתוכנית אינה מאפשרת מקום ראשון לשני מתמודדים, אני בוחר בניצן שייר, זמרת ליגת על, אישיות נהדרת, אינטליגנטית, מיוחדת, אמנית מוסיקה של ממש.

אווה חלחל – "למה לי", "אינתי עומרי", שבע בערב
ליאור קקון – "תסתכלי עלי", "האיש ההוא" , "עבד של הזמן"
ניצן שייר – The Greatest, "צל עץ תמר"
ספיר סבן – "בדידותי הנהדרת"

הדחה: אווה חלחל

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן