אלמוג כהן ועינב נוה

מלחמת הסלסולים

דה וויס 5 שלב הדו-קרב

בן יחזקאל, אופק נחמן, הדר מלכה, ליאת בניסטי, מקסים צ'ייקובסקי, אליד אהרן, אלמוג כהן, עינב נוה, שים לופז, אפק לאמור
/5

בכל תוכנית ריאליטי מוסיקה אני מגיע לשלב שבירה: שלב הדו-קרב הוא מהמייגעים בתוכנית. הכיסאות כבר אינם מסתובבים, העריכה התזזיתית מעצבנת, הפרסומות – מכה, המנטורים ברובם מקובעים לזון שלהם. נסרין קדרי מתחברת למוסיקה "דרך הלב" ומנסה בכל הכוח להיות סטנדאפיסטית. דורון מדלי עף עם כל ביצוע לחו"ל ועם כל סופרלטיב לשמיים ("קפצת מאתיים רמות למעלה", אמר לאחת המתמודדות) מבחינתו שים לופז הוא "ג'סטין ביבר הישראלי" ואפק לאמור הוא "אד שירן הישראלי", שלומי שבת לא יעשה Save לאפק אם לא ישמע ממנו שורה אחת בעברית – אפילו מ"התקווה", וגם: קשה לו להחליט בין שרון דדוש ומירן מירן כי הוא "מכבד את האבות שלהם" שישבו בקהל. האבות נבחנים או הבנות?
נסרין התנפלה על בן יחזקאל בדו קרב עם אופק נחמן כי לא הרגישה שהוא בא למלחמה  ואלא הבינה את "הדיקציה" שלו.
לנסרין כדאי להעיר כי לא כל ביצוע חייב להישמע זירת מלחמה, למרות שהשלב הזה בתוכנית נקרא "דו קרב". גם בביצועים Effortless יש לעיתים עוצמה ממעמקים. וגם: אין מה "להבין בדיקציה" , אלא באיך לבטא נכון את המילים. כשהמנטור לא יודע להתנסח ברור – הוא אינו יכול לדרוש מהנבחן לשיר ברור.
כמה הז'אנר משחק תפקיד את המנטורים? נסרין מחפשת "דו קרב של סלסולים" בין אלמוג כהן ועינב נוה ששרו "אהבה כזו" של עידון רייכל. סלסולים, נסרין, הם אמצעי לא מטרה, ולא תמיד חייבים לסלסל, כמו שאמר בצדק עברי לידר. מכל מקום הבחירה בנוה על פני אלמוג כהן המיוחדת  – לא ברורה, למעשה טעות קשה.
מצד שני: לידר צמוד מדי ל"גבולות הז'אנר". לאלעד אהרן ששר "מציאות אחרת" המוכר מאייל גולן הוא אמר "נשארת בגבולות הז'אנר" כאילו הז'אנר מכתיב ביצוע, ולכן העדיף במקרה הזה את הביצוע של מקסים צ'ייקובסקי, שהוציא את השיר מ"גבולות הז'אנר". אז לעברי כדאי להעיר: הז'אנר לא קובע, אלא הביצוע, ולאלעד אהרן, שלא יכול לשיר בסגנון אחר – היה ביצוע יפהפה.
חוקי המשחק מחייבים, אבל לא פשוט לבחור מנצח בקרבות הדואטים. הדואט של שים לופז מול אפק לאמור לא הבליט פער בין השניים. להיפך: שניהם השלימו זה את זה בקולות, והיוו פוטנציאל ללהקת בנים חדשה. געגועים של עברי לידר לאקס-פקטור. אגב לידר, מדוע העדיף את רוני מימון על פני עומרי שמחי המצוין – במיוחד כשהכריז כי הוא מחפש זמר טוב מההז'אנר הים תיכוני. בדו-קרב הזה שמחי ניצח. עברי חשב אחרת. שיקוליו עימו.

בן יחזקאל נגד אופק נחמן – "שמישהו יעצור אותי" אופק נחמן ניצח (הנבחרת של שלומי ויובל)
הדר מלכה נגד ליאת בניסטי – Fight Song  ליאט בניסטי ניצחה (הנבחרת של עברי לידר)
מקסים צ'ייקובסקי נגד אלעד אהרן – "מציאות אחרת" – אלעד אהרן ניצח (הנבחרת של דורן מדלי)
אלמוג כהן נגד עינב נוה – "אהבה כזו" – עינב נוה ניצחה (הנבחרת של נסרין)
שים לופז נגד אפק לאמור – Love Yourself  – שים לופז ניצח (הנבחרת של דורון מדלי)
עומרי שמחי נגד עומרי מימון – "אושר לדקה" – רוני מימון ניצחה. (הנבחרת של עברי לידר)

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן