דוד ד'אור בקיסריה צילום: מרגלית חרסונסקי

דוד ד'אור בקיסריה

אמפי קיסריה, ספטמבר 2015
4/5

אנחנו בתקופת עשרת ימי תשובה, בין כסה לעשור. חלק מהקהל שהגיע לקיסריה לשמוע פיוטים מפי דוד ד'אור ואורחיו איחר להגיע לתחילת הערב, כנראה מחשש לחילול שבת. כשהגיע, הוא חיפש מושבים בחושך. הקימו שורות. אנשים קמו, צעקו. הפריעו. יש מי שדפקו איחורים של למעלה משעה. כמעט שהוציאו  לי את החשק לשמוע מוסיקה. דוד ד'אור, שמופיע הרבה בעולם, יעיד לבטח, כי על תופעת האיחורים להופעות בישראל יש לנו בלעדיות. נדמה לי גם, כי משהו לא שקט עובר על הקהל המקומי בהופעה, ואני מדבר לא רק על מאחרים, אלא הזלזול הזה בקהל שכבר מקשיב, על הטיילת שמתרחשת בשעה שהזמר כבר שר.
אבל למה לחרב לדוד ד'אור ערב פיוטים מושקע שנעשה באהבה גדולה. ד'אור כיוון את השקת פרויקט הפיוטים שלו לתקופה הזו. יגידו שזה טרנד, אבל טרנדים הם חלק מחיינו-הווייתנו, ופיוטים ותפילות הרי אינם בני חלוף. הפעם הם הגיעו לקיסריה, ונתנו הזדמנות, כפי שאמר ד'אור,  גם למי שאינו נוהג להתפלל בבית כנסת בארבע לפנות בוקר ליהנות ממגע צלילי קדושה.
דוד ד'אור הוציא במרץ את "תהילים מזמור לדוד", הפרק השלישי המצוין במסגרת "שירת רבים" שלו בהשתתפות תומר הדדי, יוצר ומוסיקאי רב גוני, מהבולטים במוסיקה הישראלית העכשווית. ד'אור והדדי הלחינו, שרו ועיבודו מתוך כוונה גדולה להביע חוויה תחושתית.
מה חבל שמרביתו של האלבום היפה הזה לא הגיע לערב הפיוטים בהשתתפות חבורת גברים זמרים מוכשרים, מסלסלי פיוטים  בעלי קולות יפים ותזמורת מערבית מזרחית גדולה. חיפשתי את "מזמור לדוד", "שיר המעלות לדוד", "אל תשליכני". אני מבין, שלד'אור הייתה בעיה לא פשוטה בבניית רפרטואר שירצה את כולם. הוא לא יכול היה לוותר על שירים שהם חלק מישותו האומנותית שלו כמו "כל הכוכבים", "תשמור על העולם" ( דואט נפלא עם קובי אפללו), הוא היה חייב לתת לאורחים שלו (ישי ריבו, אפללו, ברי סחרוף) סולואים, הוא שילב את משפחת אלישע ב"אנא בכוח". מילים פשוטות, ד'אור העדיף חגיגה עממית אקלקטית רבת משתתפים על פני הגעה למקומות יותר אינטימיים ואפופי הדרת קודש בביצועים המופתיים שלו לפיוטים כפי ששמעתי ב"שירת רבים".  מצד שני,  היה שווה לעשות את כל הדרך מתל-אביב כדי לשמוע אותו שר "אבינו מלכנו" בשירת רגש מרטיטה.
שירת הרבים של קיסריה הייתה יותר הילולה ישראלית-יהודית רב תרבותית, מעין מיקרוקוסמוס, הנוגעת במגוון רחב של שירים ומנסה לרצות קהל רחב, מאשר תמצית טהורה של "שירת רבים". גם כך,  קיבלנו ערב עשיר, מתוזמר לעילא (כלי נשיפה דומיננטיים, קצב דרבוקה מצוין,  צליל קמנצ'ה מופלא, כלי מיתר קלאסיים)  שהיו בו מומנטים של שירת נשמה הרמונית יפה, נטולת פזילות, שהצליחה לרומם גם את נפשו של חילוני כמוני.

אורחים: ישי ריבו, קובי אפללו, ברי סחרוף

עיבודים והפקה מוזיקלית:  תומר הדדי ודוד ד׳אור

נגנים : תומר הדדי – פסנתר, איתי טרגנו – קלידים ומחשב, תום מטינצקי – כינור ראשון, אבנר קלמר – כינור שני, שי גליק – ויולה, אייל יהב – צ׳לו, אורן בן אבי – סקסופון וכל נשיפה, עדי מאירי – חצוצרה, און זבחדוביץ – גיטרה אקוסטית, מוטי לייבל – גיטרה חשמלית,  יוני שרון – פרקשן,  יגל הרוש – קמנצה, איתי וייס – תופים, נועם ורדי – גיטרה בס.
זמרי לווי : אלון יפה, נתנאל מור, איתמר חג׳בי, ליאור אדיב, מתן אלישע, דניאל אלישע
תאורה: יונתן ספידי, סאונד: דוד בל וגיל פרנקל, הגברה ותאורה: מור קול וקולות רמים 

שירים: שירו לה' שיר חדש, בן אדם מה לך נרדם, יה שמע אביונך, רוממו ה' אלוהינו + כל הכוכבים, אבינו מלכנו, אדיר ונאור  + עננו  עם ישי ריבו, תוכו רצוף אהבה, פתח ליבך  עם ישי ריבו ו קובי אפללו, תשמור על העולם  עם קובי אפללו, שיר געגועים – קובי אפללו, לא גבה ליבי – עם קובי אפללו, בזוכרי על משכבי + זמן אהבה, הללויה עם גיא ד'אור, נגילה הללויה + שירת הזמיר, לאהוב את עצמך עם ברי סחרוף, ישמח חתני + אני עף עם ברי סחרוף,  לב שלם – ברי סחרוף, אל נורא עלילה עם ברי סחרוף. הדרן: קול מהשמיים, אנא בכח עם משפחת אלישע, אדון הסליחות – כולם

צילום: מרגלית חרסונסקי

השירים למטה מתוך "תהילים מזמור לדוד" שירת רבים 3

וידיאו: אבינו מלכנו

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן