דוד ד'אור ועמיר בניון - מופע סליחות משותף. צילום: מרגלית חרסונסקי

מופע סליחות משותף

דוד ד'אור ועמיר בניון

היכל התרבות ת"א
4/5

בעוונותי החילוניים, עלי להודות ואולי לבקש סליחה, שאינני הולך לבית כנסת בימים הנוראים הממשמשים ובאים ומבקש מחילה וכפרה כאחד מבני ישראל. אני מאותם חילונים, שמשתדל לבקש סליחה ממי שפגעתי בו בזמן אמת בלי לערב את הקב"ה. כל הסידור של בקשת סליחה ביני ובין הבורא הוא מנהג שלא התחברתי אליו. והנה, פתאום אני מגלה שמפקיעים משהו  מהחלקה הקדושה של התפילה והפיוט בימים ובלילות האלו, ומעבירים אותם לאולמי הזמר והבידור. איזה יופי! עמיר בניון ודוד ד'אור סידרו לחילוני שכמוני ערב סליחות תפור היטב למידותי – ממש בתקופת עשרת ימי תשובה וימי תענית, ימי רצון ורחמים וחשבון נפש, תפילה ותשובה.
אני לא ציני. אני ריאלי. אנחנו בימים  שזמרי פופ רבים משלבים קולות על מנת לשדרג מכירות בקופות במיוחד בז'אנר הנקרא "מזרחי". לא, אני לא חושד בכוונותיהם של החברים בניון את ד'אור, הגם שיש  לי בעיה במיני טרנדים שרוכבים על חודש אלול והימים שבין ראש השנה ליום כיפור. מצד שני, למה לא לצאת מהקופסה ולברך את כל המרבים בתפילה וב"סליחות" ובמעשי צדקה באלול ובעשרת ימי התשובה.
נו טוב, זה לא היה בדיוק מופע שכולו על טהרת הפיוטים לימים הנוראים. הרי הקהל בא לשמוע גם את הדברים המוכרים של שני הזמרים וגם קיבל אותם, ואפילו בונוס – ישי ריבו  שסיפר כי התחיל לכתוב שירים בהשראת עמיר בניון. בקיצור: מופע מיינסטרים עממי לכולם, למסורתיים, לדתיים לייט, לחילונים, לחרדים. זה ממש בסדר, ואני מרשה לעצמי להשתמש בכל קלישאה: הקולות חברו וגבהו, הנשמות עפו, הזמרים התחברו, הקהל התמוגג. טוב שהסדרנים לא איפשרו להפוך את האירוע לחאפלה. כאשר הסתמן שזה מה שהולך לקרות והחלה נהירה לכיוון הבמה – מיהרו להושיב את החוגגים. אחרי הכל – בכל זאת  סליחות. יראת השם.
אומר כך: אני נרגש לשמוע את עמיר בניון. שירת הנשמה שלו אמיתית ומחלחלת כרגיל. יש לי עונג גדול לשמוע את דוד ד'אור. הוא זמר מעולה. בהחלט אשתמש בעוד קלישאה אחת – טובים השניים.  נהניתי משניהם יחדיו כולל העיבודים שעשה להם אודי תורג'מן. האם הערב גרם לי להתעטף בטלית של קדושה ולחוש אווירת ימי סליחות?  כאן אינני חלוק עם עצמי – זה לא קרה. בקיצור: הגעתי איש חולין ויצאתי מההיכל בדיוק כפי שנכנסתי אליו. האם יש לי בעיה עם זה? – ממש לא.

שירים: ה' שמעתי שמעך, בן אדם מה לך נרדם, יה שמע אביונך, שירת הזמיר, קול מן השמיים, מורה לחיים, מי אל כמוך (אדיר ונאור), אבינו מלכנו, שמי ישראל, עננו, אל נורא עלילה – מחרוסת, צמאה נפשי – עם ישי ריבו, פתח ליבך – עם ישי ריבו, תוכו רצוף אהבה – ישי ריבו, לשוב הביתה, שמחות קטנות, אשמח בך, אדון סליחות הדרן: שמור על העולם ילד, ניצחת איתי הכל, עומד בשער.
נגנים: אודי תורג'מן – פסנתר והפקה מוסיקלית, יניב דדון – גיטרה, גל דהן – כלי נשיפה, אלעד לוי – כינור, ליאור עוזרי – בס, אביב ברק – תופים, הלל אמסלם – כלי הקשה

צילומים: מרגלית חרסונסקי

מי אל כמוך אדיר ונאור

מחרוזת: שומר ישראל, עננו, אל נורא עלילה

צמאה נפשי

אדון סליחות

שמור על העולם ילד

ניצחת איתי הכל

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן