דייב גאהן הקריירה מחוץ לדפש מוד

דייב גאהן הקריירה מחוץ לדפש מוד

גאהן הרגיש סחוט אחרי הסיבוב האחרון עם דפש מוד, ועמד בפני החלטה לפרוש, ואז הגיע הפרויקט החדש עם הסולסייבר והחזיר אותו לחיים

4.5/5

דייב גאהן (59) מנהל כבר כמה שנים חיים אומנותיים מחוץ לדפש מוד. השבוע יוצא סינגל ראשון מתוך IMPOSTER, אלבומם החדש של גהאן וצוות המפיקים הבריטי Soulsavers. האלבום שיראה אור ב-12 לנובמבר כולל 12 חידושים לשירים מתקופות שונות וסגנונות שונים, אשר כולם בעלי משמעות עמוקה לגהאן  ביניהם, שירים של בוב דילן, ניל יאנג, אלביס פרסלי, פי ג'יי הארוי, צ'רלי צ'פלין, מארק לנגן. הסינגל הראשון מתוכו, “Metal Heart” נכתב והוקלט במקור ע"י קאט פוואר. (Cat Power)
זהו שיתוף הפעולה השלישי בין גהאן וה-סולסייברז. קדמו לו האלבומים The Light The Dead Sea שיצא ב-2012 ו- "Angels & Ghosts" מ-2015. גאהן הסביר כי 12 הרצועות שנבחרו מרגישות כאילו הן נושאות "תחושה של חוכמה ואריכות ימים".
"אני לא חושב שהייתי יכול לעשות את זה לפני 20 שנה. הרבה כותבי שירים יגידו לך את זה, אבל לפעמים כשאתה שומע שיר מסוים בזמן מסוים בחייך הוא פשוט מכה בך, ואתה מרגיש שאתה יודע הכל על השיר, האדם שכתב אותו, הרעיון, הסיפור שמאחוריו. קבוצת השירים הספציפית הזו הייתה מתוך רשימה הרבה יותר גדולה, אבל הם היו שירים ואמנים שריץ' (מהסולסייברז) ואני הרגשנו ששינו את חיינו".
"זה לא התחיל ככה. אני מניח שהבנתי את זה בערך 10 שנים לתוך הקריירה שלי, אבל הבנתי שהדרך שבה שרתי שיר – גם אם זה היה של מישהו אחר או חבר להקת דפש מוד כמו מרטין גור בימים הראשונים – הייתי חייב למצוא את המקום שלי בּוֹ, הרעיון שלי, הדמות שלי. לגרום לעצמיי להרגיש שאני שייך למשהו, ולגרום לאחרם להאמין שהכל בא ממני."
"Imposter" הוקלט והופק על ידי גאהן וריץ' מצ'ין בנובמבר 2019 באולפני "שאנגרי-לה" של ריק רובין במאליבו, קליפורניה. האווירה במקום עוררה תחושת חופש "קסומה".
גאהן: "עשינו כמה תקליטים יחד עם הסולביידרס ונוצרה ו כימיה", אומר גאהן. "כשנכנסנו הפעם לאולפן הכימיה הזו חזרה. אני חייב להגיד – היה קל לעשות את התקליט הזה. הרגשתי יותר נוח לשיר את השירים האלה מאשר הרגשתי שר הרבה משיריו של מרטין (גור מהדפש מוד) ושלי. יש מאבק מסוים עם זה. אתה תמיד מודע לניסיון לרצות מישהו, במיוחד אם אתה עובד עם מי שכתב אותו – כמו עם מרטין.
גאהן סיפרבראיון כי הוא הרגיש כל כך "סחוט" מסיבוב הופעות "Depeche Mode" לאלבום "Spirit" ב – 2017, עד עברה במוחו המחשבה, שאולי לעולם לא ייצור מוזיקה שוב. אחרי ‘Imposter’ גאהן חש כי חוויות שיתוף עלח רקע משבר ה- הקורונה הציתו מחדש את אהבתו למוזיקה.
"אחרי הסיבוב האחרון עם דפש מוד פשוט אמרתי, 'זהו, סיימתי, בן אדם'. אמרתי את זה לעצמי הרבה פעמים, וגם לאנשים אחרים. יצירת‘ Imposter’ באמת פתחה משהו בעצמי. חשבתי 'וואו, אני עדיין נהנה מזה. אני יכול לעשות משהו עם הקול שלי שגורם לי להרגיש מחובר למשהו'".
"ההופעות הן חלק עצום ממני", סיכם. "אני מקווה שיהיו הופעות ייחודיות למדי של התקליט הזה, בוודאי בלונדון. כרגע אנחנו מתכננים כמה דברים ונראה שאולי נוכל לעשות לרוץ עם ההופעה במשך שישה שבועות ולעשות דברים מיוחדים".

דייב גאהן הקריירה מחוץ לדפש מוד Dave Gahan, Soulsavers – Metal Heart

דייב גאהן פייסבוק

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן