דנה ברגר עד הקצה

דנה ברגר עד הקצה

11 שנה אחרי יום ההולדת העשירי ל"עד הקצה" שסיקרנו ב-2010, תחזור ברגר לציין 21 לאלבום באמפי שוני ביוני

מופע לציון עשור לדיסק, רידינג 3 ת"א
4.5/5

אומרים שהזמן אכזר. במקרה של "עד הקצה" מועדון רידינג 3 נובמבר 2010, דווקא חייך אל דנה ברגר. הסקירה הזו על "עד הקצה" נכתבה בעשור לאלבום.  אנחנו כבר 2021, ודנה תחזור לשוני ביוני לציין 21 שנה לאלבום.
דנה כנראה מבינה שמגיע לחגוג לו (ל"עד הקצה") יום הולדת מכובד מדי תקופה. אז לפני 11 שנה – הכינה אותו היטב. מהקצה ועד הקצה. הוא קיבל את המגיע לו, מכל בחינה. נגנים, אורחים ועד התאורה. עבר עלינו ערב ראוי לתיעוד. אם יש בסיומו משהו אכזר – שהוא חד פעמי. לא כל ערב של ברגר היה כל כך חד פעמי ועתיר אורחים כמו זה.

את "עד הקצה" קיבלנו פעמיים – בדואט עם ורד קלפטר, מי שהלחינה אותו, ובסיום בגרסה אקוסטית עם יניב דדון בגיטרה. שיר לא קל ("ועכשיו שאין שמיים … ונדמה שאין סיבה לחיות, אם אין סיבה למות") שברגר שרה מתוך עצמותיה. שיר על חוסר ודאות ביחסים –  אם דיברנו על זמן, מה שהזמן עשה לשיר הזה, הוא שימור אופטימלי.

גם שירים אחרים חזרו כהמנוני פופ, ולאו דווקא מהיבט "חגיגי" – שירים על יחסים מבאסים – "בוכה לך" ("נשארה רק שתיקה כואבת"), "אהבה" ("ואתה נכנסת לחיים שלי בלי אזהרה"), ומצד אחר שירים חברתיים פוליטיים – הטראנס-טכנו אלקטרוני של "בומביי" (מאיר גולדברג/עופר מאירי)  בקריצה לטרנד המועדונים של אז. וגם "2007", טקסט נבואי יפהפה שניתן עדיין לאימות עם המציאות. "בעוד שבע שנים בעשור הראשון של האלף הבא/ באחת המדינות באזור יבחר שוב ראש ממשלה בובה/ וגם אז נהיה כמו תמיד אחרי או לפני מלחמה"… שיר אווירה טעון מתח, תחזית אפוקליפטית, מהסוג שכבר לא שומעים היום בפופ המקומי.

שני קצוות, שני חלקים לערב. ראשון כולו מוקדש לאלבום ההוא, השני – אחרי החלפה ארוכת זמן של שמלתה – לביצוע שאר השירים, היא תגיע עד "שקט" של "בלגן".
הגיעו אורחים (בעיקר אורחות) מצויינים. איך שקרולינה שרה איתה – "מחכה לו", איך שאפרת גוש, המלכה העכשווית של הרוק המקומי, הטעינה לה את הערב עם "מלך".

זה היה ערב מוקפד/ מושקע. סאונד ותאורה  פונקציונאליים, אנרגיות חיוביות. יש מי שיגיד הנוסטלגיה מנצחת. אבל זו אינה רק נוסטלגיה. זוהי דנה ברגר, שהיא היום, במילים הכי פשוטות, בשיא בשלותה כזמרת, מקצוענית, יודעת מה טוב לה, מרגישה נפלא עם ההפקה המוסיקלית הזו (של עופר מאירי מי שהפיק מוסיקלית את "עד הקצה"), עם הנגנים האלה  שמתגלגלים איתה הרבה שנים. מבחינה זו הזמן חייך אליה בגדול. מה הלאה? ניגנה שיר חדש – "מה שאמרת" הקהל הקשיב, והתעורר שוב ב"חמימות", שסיים החלק הראשון. גם השירים של "עד הקצה" היו פעם חדשים, והמתינו 10 שנים כדי להגיע לרגעי הקלאסיקה שלהם.

שירים: יש בזה טעם, לומדת לעוף, אהבה, בוכה לך, 2007, בומביי, עד הקצה (עם ורד קלפטר), סוף סוף ההתחלה, תוך כדי תנועה, מחמאות (עם קרולינה), מחכה לו (עם קרולינה), בא והולך, תמיד מצליח (ם ורד קלפטר), יום יום, גן מאיר, קרב איגרוף (עם אפרת גוש), לישון בלי חלום (עם אפרת גוש), מלך (עם אפרת גוש), מה שאמרת, חמימות. הדרן" שקט, באתי הביתה (עם איתי פרל), עד הקצה.

השתתפו: עופר מאירי – מפיק מוסיקלי, ניר מנצור – תופים, מיכאל פרוסט – בס, יניב דדון – גיטרות,  אלעד אדר – קלידים וסמפלר, סאונד – מאיר נחום , תאורה – עדי שרון. אורחים: ורד קלפטר, קרולינה, אפרת גוש, איתי פרל.

דנה ברגר פייסבוק

 

 

דנה ברגר קטעים מ"עד הקצה" – מופע לציון עשור לדיסק

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

תגובה אחת

  1. אני בטוחה שהיה מדהים, דנה פרפורמרית מצוינת. אבל למה, במקום להוציא אלבום חדש, חוגגים את זכרו של אלבום ישן?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן