דניאל ג'ונסטון – הופעה אחת במאי

/5

דניאל ג'ונסטון (52), מי שזכה למעמד קאלט בתרבות השוליים של הרוק, יגיע להופעה אחת בסוף מאי (28.5) במועדון בארבי בת"א. למרות מחלה נפש קשה (מאניה דיפרסיה) הצליח ג'ונסטון להשאיר חותם על עולם המוסיקה מאז יצאה הקלטת הראשונה שלו ב-1980. הוא הפך לדמות מוערצת בסצנת הרוק האלטרנטיבי ותרבות האנדרגאונד, בקרב להקות כמו סוניק יות', יו לה טנגו, נירוונה – ובמיוחד קורט קוביין, שעל אחת מחולצותיו התנוסס דיוקנו.
עד שנות התשעים, ההקלטות של ג'ונסטון היא בעיקר ביתיות. ליווה את קולו הפשוט  בנגינת פסנתר בסיסית ובגיטרה. סיפורי שיריו התמקדו באובדן אהבה, דיכאון על רקע חוסר תקשורת. המוסיקה שלו ג'ונסטון מאוד ישירה וכנה לעיתים באופן מביך. למרות התנהגותו הלא יציבה הוא נחשב גיבור מקומי בעיר הולדתו שבאוסטין טקסס. להכרה של תעשיית המוסיקה זכה אחרי שה – MTV שיגר ב-1985 תוכנית מיוחדת על סצנת המוסיקה באוסטין. הופעתו של ג'ונסטון בתוכנית הפכה אותו מאגדה מקומית לדמות קאלט לאומית בארה"ב.
הצד העגום בכל ההצלחה הזו היה נעוץ בתחושה שמנסים לשווק גם את אי שפיותו ואת דמותו האובססיווית. למרבית הצער, התנהגותו של ג'ונסטון לא סייעה לשנות את הדימוי שניסו לשוות לו – הוא אושפז כמה פעמיים בסוף השמונים.
בסוף השמונים, הוציא לייבל האינדי Homestead אחדות מההקלטות המוקדמות שלו על תקליט ויניל. ג'ונסטון אף החל להקליט עם אמנים כמו Half Japanese, Jad Fair, Paul Leary. בסוף התשעים תחילת האלפיים הקליט ג'ונסטון את המוסיקה המוצלחת ביותר בקריירה שלו, פופ שופע חיים, ישיר מנוגן על קלידים הכי בסיסיים, כאשר השירים הם מבט נאיבי על העולם. למרות היותו אדם מריר ועצוב – ציניות ורחמים עצמיים לא היו מעולם מוטיב ביצירתו.
חשיפה משמעותית של דניאל ג'ונסטון הייתה ב-2005 עם יציאת הסרט הדוקומנטרי "השטן ודניאל ג'ונסטון", שכיכב בפסטיבל סאנדס וזיכה את במאי הסרט ג'ף פויירצייג בפרס הבמאי בקטגוריית הסרט התיעודי. הסרט עוקב אחר ג'ונסטון מצעירותו, מאיבד שפיותו, האובססיביות שלו לשטן, לדמותו של קספר השד הידידותי ולאהבת נעוריו, לורי. הסרט נחשב לאחד המבוקשים בספריות הוידאו ושודר אין ספור פעמים בטלוויזיה, כולל בישראל.
ג'ונסטון חתום על האלבום The Electric Ghosts שיצא ב-2006 יחד עם  Don "Jack Medicin" Goede. אלבום נוסף משלו יצא ב-2010  – Is And Always Was.  הפרויקט האחרון ש ג'ונסטון  התמקד בהרכב תזמורתי של 11 נגנים בהולנד שנקרא . Beamמהפרויקט הזה יצא אלבום שנקרא Beam Me Up! שהכיל מוסיקה חדשה וישנה.
בנוסף להיותו מוסיקאי, ג'ונסטון הוא צייר ואמן פלסטי מוערך. עבודותיו הוצגו בגלריות ומוזיאונים מסביב לעולם לרבות בביאנלה של מוזיאון הוויטני בניו יורק. לישראל הוא יגיע מלווה בהוריו ובאחיו.

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן