דניס לויד Some Days

דניס לויד הזמר הישראלי המצליח ביותר בפופ המערבי

דניס לויד הוא ניר טיבור, זמר פופ יליד ישראל (1993) שעושה בימים אלה שני סולדאאוטים בהיכל מנורה בת"א מציג אלבום חדש

4/5

דניס לויד הוא ניר טיבור, זמר פופ יליד ישראל (1993) שעושה בימים אלה שני סולדאאוטים בהיכל מנורה בת"א. איך?! לפני שנתיים יצא כותב שורות אלו בכותרת השואלת: דניס לויד – הישראלי הכי מצליח בפופ העולמי? אענה בצורה כזו: ניר טיבור יכול להעביר קורס איך ממתגים פרויקט בתעשיית המוסיקה.
השבוע יצא אלבום הבכורה של לויד Some Days, שיצא השבוע. מאז הלהיט "Nevermind" הכוכב הבינלאומי רב הפלטינה מוביל פרויקט שהוא מסע של תקופה מאתגרת בן שנתיים שסימן הצלחת ענק אבל גם סכסוך משפטי, דיכאון וחרדה.
החל מהסינגל המוביל של האלבום, “The Way” ("הדרך") בהפקתה משותפת שלו ושל קייגו, דניס בוחן את שאלות עמוקות ביותר, מספר את סיפורו מאז תקופת "Nevermind" ועד לחייו הנוכחיים. האלבום לדבריו, עוסק במסע שבמהלכו פוקדים  אותו ספקות ובפחדים, שאלות שכולם שואלים את עצמם. מי אני ולאן אני הולך? האם אני  ילד אמן מתל אביב אמן ששרוצה לכבוש את העולם? מבחינתו, האלבום מסכם את חמש השנים האחרונות בחיי. כל שיר קשור לתחושה שהייתה לי לאורך כל השנים. השיאים, הנפילות.

את השיר Alien צילם במצפה רמון – גם כאן עוסק בשאלות קיומיות : אני מרגיש זר,  נוסע רוכב ברחבי העולם/ לאחרונה אני מרגיש חוצן/ מאיפה באתי? לאן אני הולך?/ אני כל כך רחוק מהבית/ בשביל מה אני הולך? איך אני יכול לדעת/ על מה אני נלחם?

I'm feeling like an alien, baby/ Riding around the world/ I'm feeling like a stranger lately/ 
'Round and around we go/ Where did I come from? Where do I go?/ I'm so far away from home/ What am I going for? How can I know
What I'm fighting for?

דניס לויד – Alien

טיבור, עכשיו בן 28, יליד רמת גן, בוגר תלמה ילין, החל לנגן בחצוצרה בגיל שמונה ובגיטרה – כעבור חמש שנים. הוא אימץ את שם הבמה דניס לויד באמצע 2010. זה היה חלק מהמיתוג – שישמש הסוואה – אפילו למוצאו – כדי שלא יקשרו את המוסיקה למשהו פוליטי לא רלוונטי. עכשיו הוא מגיע כסטאר ממותג בינלאומי. הביקורת מגדירה אותו: מוזיקאי ישראלי חוצה ז'אנרים, רב כישרונות.
המעריצים לא ידעו דבר על הדיכאון והחרדות שעבר בימים ש"Nevermind", גם לא על הסכסוך המשפטי אליו נקלע. המעריצים שלי ידעו מעט מאוד על המתרחש עבורי מאחורי הקלעים באופן אישי כאשר "Nevermind" התפוצץ. כשהייתי בדרכי סיור נקלעתי לסכסוך משפטי ונאבקתי בדיכאון וחרדה, אך העולם לא ידע דבר מכך. לויד הוציא סרט דוקומנטרי שנקרא Some Days שבו נפתח באופן שהפתיע אף אותו. האלבום הוא פסקול החוויה ההיא.

דניס לויד דוקומנטרי 1

דניס לויד דוקומנטרי 2

השירים בוחנים נושאים כמו הצורך לאזן בין הצלחה לפשטות. האם דניס מרגיש שמצא תחושה חדשה של איזון בשנים האחרונות?
לדבריו, הכתיבה שלו השתנתה הרבה. בעבר הרבה לכתוב על מערכות היחסים שלו, חי באיזשהו לופ: להתפרק, לכתוב על זה, לצאת לסיבוב הופעות וכו '. מעבר לכך, לא ממש הספיק לעכל את האופן שבו חייו השתנו. עכשיו לויד מרגיש שהפרק הבא בחייו יהיה מאוזן ככל שיכול להיות.
ראשיתו של הסינגל "הדרך" ("The Way") בשנת 2019, אז יצא לסיבוב הופעות של 4 חודשים ברחבי ארה"ב ואוסטרליה. בין הופעה להופעה נכנס לתוך ה"ג'ונגל" של תעשיית הפופ הלטינית כדי להבין את כל מה שקורה. הזעזוע מהעולם הממוסחר הזה  גרם לו להרהר בדרך בה רוצה לחיות את חייו.

?Do you wanna know what is on my mind
I don't feel like I belong here lately
Want to leave it all, put it all behind
'Cause I feel like I am going crazy

 

בשיר Meditation מתוך האלבום  – Some Days שר דניס בניב ג'ימייקני. לויד מצליח  לייצר חיבור מיינסטרים פופ אתני במקצב מידטמפו ששם אותו על מפת המוסיקה הקוסמופוליטית. השיר הוא דרמה קטנה שמכילה יותר מאשר צליל אופנתי, אלא גם חיבור Soul נתמך בתזמור אווירה ג'אזי.
"Fuck my reputation/ I need a vacation/ Giving up my life, is it part of my creation?/ Miscommunication/ Through the situation/ All I wanna do "is to find my motivation
"לעזאזל עם המוניטין שלי/ אני צריך חופשה/ לוותר על חיי, האם זה חלק מהיצירה שלי?/ תקשורת לא תקינה/ דרך המצב/ כל מה שאני רוצה לעשות זה למצוא את המוטיבציה שלי".

"כמה ימים" – Some Days, השיר שעל שמו נקרא האלבום, מדגים את אחד הנושאים המרכזיים של האלבום. "אני יודע שיום אחד האורות יכבו, לאן אלך?" הכל חייב להסתיים. האורות לא מתייחסים רק לאלה שעל הבמה, אלא לחיי האדם. כשהכל נגמר, מה הלאה?
ללויד יש עצה לכל יוצר: היה כן כנים עם הכתיבה שלך, ואל תנסה להישמע כמו אף אחד מלבד עצמך. היצמד לאמת שלך, לא משנה מה. אתה יכול לכתוב שיר, ואף לשקול לשמור אותו במגירה מכיוון שהוא אינטימי או גולמי מדי.

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן