האולטראס - איזה לילה הולך להיות

איזה לילה הולך להיות

האולטראס

תאקט רקורדס
4/5

איזה לילה זה הולך להיות? שקט, רועש, מתוח, רומנטי? האולטראס בחרו לפתוח רומנטי מתקתק נוגה ב-"בא לי", אהבה חבל"ז עם "קצת יין ואיזה פרח". כל מה שביקש הגיע איתה. המלודיה והראפ – ביחסים טובים. אלי פרץ, דן ברטוב ומתן עגמי המציאו שיר אהבה כולל תכסיסי לשוניים כמו "אוהב שאת הולכת כאן אבל שונא שאת הולכת מכאן" .
עוד דוגמא לשרבוט  דחוק במילים מצאתי בשיר הנושא – "איזה לילה הולך להיות" – "שונא את העיכובים אבל כשתצאי על עקבים/ אשכח הכול כשתיכנסי לרכב".
ראפ הוא אמנות של שרבוט, דורש מהיוצרים לסיעור מוחות כדי להמציא כל הזמן משהו מגניב. האולטראס עובדים חזק כדי לייצר שירים חדשים, משתפים אורחים ואנשי מקצוע, משקיעים הרבה מאוד. חושבים על גיוון בלחנים, בעיבודים. פוזלים לטרנדים.
הלילה שנבלה עם האולטראס מגוון במקצבים ובתזמורים. "ארגנטינה" מקפיץ בפלמנקו – רומבה – ראפ. הנושא – שדוף (במוסיקה הים תיכונית כולם בוכים על נטישת האהוב / אהובה) . זו שנסעה לדרום אמריקה עם "מישהו אחר" שמחזיק לה את היד. שירה מהוקצעת של אדיר גץ. עיבוד יפה של גיל ויינגרטן הלא הוא DJ Only.
האולטראס בתוך עמם הם יושבים. הניסיון לחבור לחפלה ים תיכונית ב"גב אוהב" נשמע בוטה עד מסחרי. גם הטקסט כתוב בצורה בנלית של פופ ים תיכוני שבלוני: "כסף לא קונה אהבה/לא משנה מה יש בארנק/ משנה מה יש לי בלב/ שתדעי זכית בענק/ זכית בגבר אוהב"
האולטראס מסתובבים סביב הנושא הזה. ב"מסיבה בחיפה" – זהו הנבגד המתוסכל שמספר על בגידתה של האהובה. מה שהוא הרגיש כלפיה כשנטש אותה, מה שמספרים לו חברים עליה ותחושת התסכול.
המוסיקה – שיר רומבה פלמנקו מלהיב שלוקח את הסיפור לנתיב לטיני היפ הופי מרקיד, בעיבוד אקוסטי עם אלמנטים של פלמנקו. המנגינה, המעברים מקצב מהיר לאיטי. הראפ והשירה המלודית תפורים נהדר. השת"פ הזה עם איתי לוי ודיג'יי אילון מתנה מתחבר לטרנד של היפ הופ ישראלי ראש-צעיר מלוטש ומהוקצע, שמצביע  על חידוש ורעננות. הפלמנקו אהוב על האולטראס. הוא יחזור גם בעיבוד התוסס ל "הפוך מאהבה" עם צחי הלוי בעיבוד שמתדלק את השיר ומעלה אותו על נתיב מיינסטרימי. תרצו – עוד להיט במקבץ החדש.
ב"תלויה באוויר"  חברו האולטראס ו"הקומה התשיעית" לספר על מי שנמצאת באיזשהו "מצב ביניים" – "פורשת מפרשים/ היא מחכה לרוח", ואינה נשברת. הטקסט אינו חף מקלישאות ("כל החיים עוברים מולה כמו סרט"), והניסיון להפוך את הסיפור לדרמה בחיבור של פופ והיפ הופ  נשמע מעט מתקתק כדי שנתייחס ברצינות ובהתעניינות לעומק.  במנגינה, בראפ יש סוג של תפסת מרובה –  היומרה לתעד סיפור, לגרום  להזדהות תחושתית וגם לייצר פופ קליט להזדהות. הצירוף נשמע מעין להקת בנים מקומית ברמה הכי גבוהה. כל השאר –  לא לקחת ללב ולריאות.
ב"שמפניה צרפתית" יצרו האולטראס הוא קוקטייל יפהפה בין פופ לראפ בשירתה הנוגה ואותנטית של סתיו שמש (שהלחינה את השיר), התכתבות בין האוהבת שמתגעגעת בצורה נואשת  לאהוב שמנסה להצדיק (בראפ)  את עזיבתו – "דמייני אותי רודף את החלומות ומגיע לשמיים בייב". חלומות מטריאליסטים חזקים יותר מאהבה? פתרונים לכותבי הטקסט רון ביטון, אלי פרץ ודן ברטוב.
מוצלח יותר  החיבור בין המנגינה לראפ ב"דיזנגוף 30" – על גבר אוהב שמגלה כי הוא רק "שני" אצלה אחרי פרידה קשה מ"הראשון" שלה. שיר לוי שר בעדינות יפה במנגינה נוגעת ומגעת, לפני שנכנס הראפ של האוהב הנואש. השיר נבנה על מתח בין הפופ לראפ, בין השירה התחושתית של לוי לדיבור הדרמטי של הראפר. הקלילות הנסבלת חוזרת ב"אל תכעס" בשירתו הגבוהה של שקד קוממי, עצות למאוהב איך לשמור על אהובתו – "לא תדע מה יש לך עד שזה יחמוק מבין הידיים". גם כאן שיר שקורץ מחומרים המבטיחים מקום בפלייליסטים של תחנות הרדיו.
איזה לילה הולך להיות לכם עם האולטראס? גם אם הטקסטים שבלוניים ומשורבטים, הולך להיות לילה של פופ-ראפ-ראש טוב, כתוב ומעובד במקצועיות, מתנגן במלודיות מקסימות ובחיבורים אינטגרטיביים לראפ.

שירים: בא לי (מארחים את מתן עגמי), ארגנטינה (עם אדיר גץ וDj Only ), איזה לילה הולך להיות, הפוך מאהבה (מארחים את צחי הלוי), מסיבה בחיפה (עם איתי לוי ודיג'יי אילון מתנה), גבר אוהב (עם עדן גבאי), תלויה באוויר (עם הקומה התשיעית), שמפניה צרפתית (מארחים את סתיו שמש), דיזינגוף 30 (מארחים את שיר לוי), אל תכעס (מארחים את שקד קוממי), קצת אנשים (מארחים את נועם אקרמן), הגשמים והרוחות (מארחים את פן)

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן