האנק מובלי Soul Station

האנק מובלי Soul Station

רבים רואים ב - Soul Station של סקסופוניסט הטנור האנק מובלי (Hank Mobley), שיצא בשנת 1960- האלבום הטוב ביותר שלו.

4.5/5

רבים רואים ב – Soul Station של סקסופוניסט הטנור האנק מובלי (Hank Mobley), שיצא בשנת 1960- האלבום הטוב ביותר שלו.
ברביעיית מובלי שניגנה בסגנון הבופ הקשה, va,,pu ארט בלייקי (Art Blakey) המנהיג של מובלי בלהקת Jazz Messengers, ושני חברים מהימים שלו בלהקת חמישיית מיילס דייויס, ווינטון קלי (Wynton Kelly) ופול צ'יימברס (Paul Chambers) האלבום מכיל שני סטנדרטים, "Remember" מאת אירווינג ברלין ו"If I Should Lose You" מאת ראלף ריינג'ר וליאו רובין. בין הסטנדרטים הללו נמצא ארבע יצירות חדשות של מובלי, וביניהן זו שעל שמו נקרא האלבום ו – "This I Dig of You".
האנק מובלי, (1930-1986), הצטרף להוראס סילבר וארט בלייקי ב-1954. הוא היה הסקסופוניסט הראשון בלהקת "שליחי הג'אז" לפני שהצטרף למילס דיוויס. בסגנון הרגוע והאינטימי שלו ובצלילו הרך, הוא היה "הקריר" מבין הבופרים הקשים.
לעתים קרובות התעלמו ממנו, אולי כיוון שלא גילם חידוש גדול בג'אז אלא רק נחשב נגן מהשורה הראשונה, ובאלבום הזה האנק מובלי היה בשיא כוחו . זה היה האלבום הראשון מאז הופעת הבכורה של מובלי בשנת 1955. הצליל הנקי והלא מסובך הוא שמאפיין  את נגינתו, והוא עושה את זה בלי להיות נוצץ מדי או להאפיל על נגינתם של של חבריו.
בהערות למהדורת התקליטור של האלבום, מבקר הג'אז בוב בלומנטל מסביר כיצד האלבום מציין כי האלבום הזה משתווה באיכותו ל – Colossus של סוני רולינס ול – Giant Steps של ג'ון קולטריין.  בלומנטל נתן לאלבום חמישה כוכבים, והכתירו כאחד הטובים ביותר שיצאו בחברת Blue Note.

אלי דג'יברי מנגן Soul Station

  • Hank Mobley – tenor saxophone
  • Wynton Kelly – piano
  • Paul Chambers – bass
  • Art Blakey – drums
שיתוף ב facebook
share

1 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

1 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן