הביטלס אצטדיון שיאה 1965 לידתו של אצטדיון הרוק

הביטלס אצטדיון שיאה 1965 לידתו של אצטדיון הרוק

הרעש מהקהל הטביע כמעט לחלוטין את המוזיקה. לפי הדיווחים, הביטלס עצמם לא יכלו לשמוע מה הם מנגנים.

/5

חלום מופע הרוק באצטדיון נולד במפץ היסטורי לפני 56 שנים בשנת 1965, כשהביטלס עלו לבמה באצטדיון שיאה, ביתם של הניו יורק מטס.
באותם ימים העולם הוחזק כבן ערובה על ידי הביטלמניה, והלהקה בחרה לצאת לסיבוב הופעות בצפון אמריקה. היא פתחה בניו יורק באיצטדיון שיאה, מגרשה של קבוצת הבייסבול מליגת ה-MLB, וקבעו את שיא קהל – עם 55,600 מחזיקי כרטיסים.
כדי לתת תמונה מלאה של ההייפ – הלהקה הגיעה במשאית משוריינת, 2,000 שוטרים היו אחראים על האבטחה. זה היה אירוע שצריך לראות – והרעש מהקהל הטביע כמעט לחלוטין את המוזיקה. לפי הדיווחים, הביטלס עצמם לא יכלו לשמוע מה הם מנגנים.
הלילה גם יצר תקדים – מעולם לא נערך קונצרט פופ באצטדיון פתוח לעיני קהל כל כך גדול. הלילה באצטדיון שיאה היה תחילתו של השינוי. אלביס פרסלי הופיע בשש מופעי אצטדיון בשנים 1956 ו -57 לפני שהתגייס לצבא, אבל שום דבר אפילו לא היה קרוב למה שהתחולל באצטדיון שיאה. הביטלס מילאו מספר שיא של 55,600 מושבים, הקהל הגדול ביותר שהתכנס בהופעות מוסיקה ובידור. ​כיום הרעיון של הופעת רוק  באיצטדיון נראה שגרתי. אז מילוי אצטדיון בייסבול היה חסר תקדים.

המופע תועד באריכות בשל חשיבותו ההיסטורית, בספרים, מאמרי מערכת, סרט תיעודי שהופק על ידי אייקון הטלוויזיה אד סאליבן, תמונת מצב של 14 מצלמות שהציגו את השיא של ה"ביטלמניה".
הביטלס ניגנו קצת יותר מחצי שעה. זה היה בערך האורך של כל ההופעות שלהם ברגע שהביטלמניה הפכה לחגיגת צרחות. למעשה, והביטלס היו יכולים פשוט לעלות על המגרש, לעמוד שם ולנופף במשך חצי שעה כדי להלהיב את הקהל. העובדה שהם ניגנו הייתה כמעט כמו בונוס.

*** כשבעולם התחוללה ביטלמניה – אסר משרד החינוך על אמרגנים להביא את ארבעת המופלאים מחשש ל"קלקול הנוער". זו הייתה התנהגות שהזכירה משטרים קומוניסטים…

הביטלס אצטדיון שיאה 1965 לידתו של אצטדיון הרוק

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן