הבסיסט של להקת הצלליות The Shadows נפטר

/5

ג'ט הריס, הבסיסט שניגן עם להקת השדוז The Shadows, שהייתה גם הרכב הליווי של קליף ריצ'ארד, נפטר בוינצ'סטר שבדרום-מערב אנגליה אחרי מאבק במחלת סרטן הגרון.
ג'ט הריס (טרנס הריס לפי תעודת הולדתו), ניגן לראשונה בקריירה שלו בהקלטת להיטו של קליף ריצ'ארד 'Livin' Lovin' Doll. הוא זכה בפרס מסדר האימפריה (MBE) הבריטית על תרומתו למוסיקה הבריטית.
קליף ריצ'ארד אמר עליו: "ג'ט היה בדיוק מה שהשדוז ואני נזקקנו לו – עמוד שדרה שעליו נשענה המוסיקה שלנו. הוא יישאר לנצח חלק בלתי נפרד מהמוסיקה הבריטית. אני עצוב על מותו, אבל נשארו לי זכרונות נפלאים ממנו".
מי שעמד עם חבריו מאחורי סדרת להיטי ענק כ"אפאש"" "רוכבים בשמיים", "מדרכות פריז", "איש המסתורין", "אדמה מופלאה", "האם עם יד הזהב". המשיך להופיע גם כאשר כבר היה בעיצומם של טיפולים.
השדוז החלה את דרכה כה"דריפטרס" ב-1958 כלהקת הליווי של ריצ'ארד. המייסדים היו קן פייבי, טרי סמרט (תופים), נורמן מיטהאם (גיטרה), איאן סמוול (גיטרה) והרי ווב (גיטרה, שירה לפני שהפך קליף ריצ'ארד) ההרכב הראשון חסר נגן בס. מאוחר יותר כאשר הדריפטרס הוחתמו לתוכנית טלוויזיה וריצ'ארד פנה לקריירה עצמאית, אוייש ההרכב החדש שלו בהנק מרווין, שניגן בלהקת סקיפל skiffle (סוג של מוסיקה עממית שהייתה פופולארית בבריטניה של שנות החמישים) עם ברוס וולש. ג'ט הריס החליף בהמשך את נגן הבס,איאן סמוול. המתופף Tony Meehan השלים את ההרכב שהחליף שמם מהדריפטרס להשדוז – הצלליות גם כדי למנוע חיכוכים עם הרכב דו—וופ ריתם נ' בלוז אמריקני בעל שם דומה.  ההרכב התפרק רשמית ב-1990.

שיתוף ב facebook
share

1 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

1 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן