הגיטרה של קורט קוביין מ – 'MTV Unplugged' נמכרה תמורת 6 מיליון דולר

/5

הגיטרה של קורט קוביין המנוח (נפטר 1994), סולן להקת הגראנג' נירוונה, מההופעה האייקונית של  במסגרת MTV Unplugged, נמכרה במכירה פומבית שנערכה שבת תמורת שיא של 6 מיליון דולר. השיא הקודם היה 3.95 מיליון דולר ששולמו עבור גיטרת סטראטוקסטר שבבעלות דיוויד גילמור מפינק פלויד.
הצעות המחיר לפני המכירה הפומבית על גיטרת – Martin D-18E משנת 1959, שנרכשה על ידי זמר נירוונה ב – Voltage Guitars של לוס אנג'לס הגיעו למיליון דולר במכירה שנפתחה מחדש . הוצעו שבע הצעות מתוכן זכה מי שהציע 6,010,00 דולר. על כך נמסר באתר המכירות הפומביות Julien's Auctions.
גיטרה הגיעה גם עם המארז המקורי של שקוביין קישט בעיצוב של האלבום Feel the Darkness מלהקת הפאנק Poison משנת 1990.
זמן קצר לאחר המכירה הפומבית, הקונה התגלה כפטר פרידמן מ"מיקרופוני רוד". "כששמעתי שהגיטרה האייקונית הזו עמדה למכירה פומבית," אמר פרידמן' ידעתי שזו הזדמנות של פעם בחיים לאבטח אותה ולהשתמש בה ככלי כדי להדגיש את המאבקים שעומדים בפני אנשי אמנויות הבמה ומאז ומתמיד."
עוד סיפר פרידמן כי Unplugged של נירוונה הוא אחד התקליטים האהובים עליו בכל הזמנים ובקלות ואחת ההופעות החיות הטובות ביותר שצולמו אי פעם בסרט. המוזיקה של נירוונה הייתה פס הקול מאוד של אותה תקופה בחיי ובעידן ההוא של החברה."

נירוונה אנפלאגד – ביקורת אלבום

וידיאו: (Nirvana – The Man Who Sold The World (MTV Unplugged

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן