הדג נחש חוגגת 25

הדג נחש חוגגת 25

הדג נחש שחוגגים 25 שנה עם קליפ ממיטב השירים, הם הלהקה הכי מעורבת בפופ המקומי, ממשיכה להרים ראש, להביט מסביב ביושר ולתרגם את מה שהם רואים ומרגישים לאמירה אותנטית

/5

באוגוסט 2020 הוציאה להקת הדג נחש בעיצומן של ההפגנות נגד ביבי שיר שנקרא "בומבה". השיר נפתח במשפט: "מטירה מבני ברק מלב המדבר/ ירושלים או סתם איזה כפר/ פותחים את הפה כי זה מה שנשאר". בראיון עם קובי אוז על תרבות מוסיקת המחאה בישראל ששודר במסגרת הסדרה "צליל מכוון", אמר יא יא כהן אהרונוב, חבר הלהקה, כי "הדג" אינה  מרגישה "להקת מחאה" אלא יותר להקה אקטיביסטית, מעורבת במה שקורה בארץ, משהו שנמצא בדם ליבם. האקטיביזם והאיכפתיות מייצרים מראה לאנשים, גורמים להם לעיתים להזדהות. במחאה הגדולה של 2011 הם ראו קהל מחזיק שלטים עם השירים שלהם.
הדג נחש אינם נושאים דגל. אינם מתיימרים להוביל מאבק, אבל הם עוסקים בשאלות קיומיות-פוליטיות. הם מתבוננים מהצד, חוצים חברה בלי הבדל פוליטי, עדתי, מגזרי. לא משנה לאיזו הפגנה תצטרף, העיקר שתצטרף. במקרה של ביבי זה היה  נגד האיש שהמשיך למשול למרות האישומים בשחיתות, המניפולציות, ההיאחזות בקרנות המזבח של השלטון.
המוסיקה הגיעה  בקצב מדליק, משהו חסידי, רגאטון, פאנקי. אם מחאה דורשת שינוי – צריכה להיות חגיגה, זה המוטו שהוביל את הלהקה מאז ראשיתה.
הדג נחש הצליחו להכניס את המוסיקה השמחה כמטריה למסרים קשים, להעלות אותה לדאנס פלור. זוהי מוסיקה שתפסה את האוזן, הזיזה את הרגליים, למעשה, הכניסה את המחאה בדלת האחורית בשילוב של ראפ, רוק מערבי עם השפעות מהאזור כמו מוסיקה ערבית.

זה הזמן להתעורר הבית מתפורר

נצא מהחורים ביחד די להסתתר
תרימו את היד תפתחו את הפה
מול כולנו אין סיכוי שהם יחזיקו עוד הרבה

או שיר חברתי כ"שיר המספרים"

אשתי בת עשרים ושבע, אני בן שלושים.
מתקרב מאד הרגע בו נרצה להביא ילדים.
אבל נרצה גם שיהיה להם הכל
אוכל, בגדים, כדורגל, משחקים.
את מנכ"ל בנק הפועלים זה לא מטריד
כי הוא מביא הביתה כל יום
עשרים ותשע אלף שמונה מאות ושש עשרה שקלים.
כל יום? אינעל רבאק
תחלקו את זה בשתיים בחמש בעשר
וזו עדיין משכורת חודשית יפה להיום.

שאנן סטריט מאמין שמוסיקה כן משנה את העולם, כי היא חודרת מיידית לנשמה. מחאה – תוצאותיה ארוכות טווח, אם בכלל. המוסיקה של וודסטוק לא הוציאה את האמריקאים מוויטנאם, אבל היא שיקפה בזמן אמת הלך רוח בציבור, והלך הרוח הזה הוא  ששינה דברים, ובסופו של דבר גרם גם להתקפלות האמריקאים  מוויטנאם. המוסיקה של "הדג" שיקפה את מה שחלק מאיתנו חשבנו והרגשנו, וכאן קיימת התחלה של שינוי.
אחרי 25 שנה מאז הקמתה, הדג נחש ממשיכה להרים ראש, להביט מסביב ביושר ולתרגם את מה שהם רואים ומרגישים לאמירה אותנטית. המשך קיומה חיוני לתרבות ולחברה המקומית.

 הדג נחש חוגגת 25 – 25 שירים 25 שנים

 

חברי הלהקה הם שאנן סטריט, גיא מר, דודוש קלמס, משה אטרף, יא יא כהן אהרונוב, שלומי אלון

הופעה לרגל יום הולדת 25 – אמפי קיסריה 7.7.22. אורחים: אינפקטד מאשרום, בלקן ביט בוקס, אקו, פלד

הדג נחש פייסבוק

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן