הדר מלכה - שעות שקטות

שעות שקטות

הדר מלכה

הפקה עצמאית
3.5/5

הדר מלכה שרה את תחושותיה בטון מלנכולי ענוג. מהזמרות המנסות  להעניק לכאב יופי אסתטי בשפה שנגועה לעיתים בעילגות של שפת דיבור עדכנית כמו ""זה מרגיש לבד/ כשאני הולכת ברחובות העיר/ זה מרגיש לבד/ כשהנשמה נשרפת/ והכאב הופך לאשמה". "זה מרגיש לבד" פותר את היוצרת מלומר דברים בהירים. למה אין מנוחה? מדוע הנשמה נשרפת? מה מהות הפחדים ומה אמור "להסתדר".
מלכה מנסה חשיפה אישית  על בדידות, משברי יחסים, בריחה – כסינגר-סונגרייטר, גם בעזרתם של מורן גמליאל (מילים, לחנים, הפקה) וגיא גרינברג (מילים) בדמעות אין כבר רגש, היא שרה ב"מקום אחר", מה שאומר שיש מקום להתאהב מחדש. ב"רגעים" היא שרה על השפעת הזמן עליה – "ואני במרדף עם עצמי והזמן בורח", וגם כאן הטקסט אינו אומר דברים לעומק אלא נוגע באיזושהי מצוקה נדושה. הזמן החולף הוא גם הנושא של "ינואר", ואילו התחושות החדשות שממלאות עומדות במרכז השיר "אוויר". ב"לעלות" עושה הדר מלכה שימוש בתובנה של "לא לפחד לטעות" ו"בשביל להתפקח חייבים להשתכר", כאשר הכוונה היא כמובן ל"להתפכח" (בכ') – מצב של התאוששות משכרות או ערפול חושים.
מצליחה להביע את עצמה בטון מאופק, במנגינות יפות מלו-מלנכוליות, שאינן יכולות לשמש עלה תאנה לטקסטים פשטניים כמו "באת לאהוב", בו חוזר המשפט "זה מרגיש לי" על חוסר יכולת למצוא את עצמה ללא האהוב.
ההפקה המוסיקלית שידרגה: צליל הגיטרה הים תיכוני של עידן שניאור שמשתרבב ל"לעלות", העיבוד לקולות ב"באת לאהוב", העיבוד האוריינטאלי ב"שעות קטנות" בנגינת הקמנצ'ה של עומרי סגזן – ביצוע קולי שחושף את המנעד הקולי- אמוציונאלי המרשים של הדר.
"אם יש בך כוח / מהעולם לברוח / תדעי / גם את הדרך לחזור" שרה הדר ב"דרך לחזור", העוסק בטראומה שעברה על חברה. מנגינה נוגה, טון מתכוון, רגישות מעודנת, חלוקת אנרגיות נכונה, איפוק יפה. המנגינה העגולה  – מהיפות באלבום, מתכתבת עם מוסיקה ישראלית אולד סקול, ממש כמו הגרסה היפה שלה ל"עדיין כאן" של אהוד מנור ובועז שרעבי, ששושנה דמארי שרה במקור.
הדר מלכה שרה מספרת תחושותיה, מסתובבת סביב עצמה, אך לא ממש נוגעת בעומק מצוקותיה. היא מביעה רגש, תובנות של העצמה אישית באיפוק מלנכולי מעודן במוסיקה שמגעת, אבל לא תמיד מחלחלת. העיבוד וההפקה המוסיקלית של מורן גמליאל  משיבים רוח בשירים ומעצימים אותה.

עיבודים והפקה מוסיקלית: מורן גמליאל

שירים: את יודעת, מקום אחר, רגעים, עדיין כאן, ינואר, אוויר, לעלות, באת לאהוב, שעות שקטות, דרך לחזור, דף חדש

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן