שער

קווין ואדם למברט – ההופעה בפארק הירקון

קווין ואדם למברט

ספטמבר 2016
4.5/5

מבחינתי הסיפור של קווין הסתיים ב- 1991. יותר מאשר לא האמנתי שיכול להיות מחליף לפרדי מרקורי – לא רציתי לשמוע קווין עם סולן אחר. גם אחרי We Are The Champions בסיום המופע הספקטקולרי בפארק, אני נשאר עם קווין של פרדי מרקורי, אבל מצדיע לגרסת קווין ואדם למברט. אחרי מרקורי – זה המיטב שניתן להוציא מהמוסיקה של קווין. 
אדם למברט היה רק בן 3 כשפרדי מרקורי הופיע באחת ההופעות היותר מחשמלות של להקת קווין, יש האומרים הטובה ביותר אי פעם ברוק. 20 הדקות של ההופעה של הלהקה בלייב אייד באצטדיון JFK בפילדלפיה נרשמו בדפי ההסטוריה של הרוק. מאז מותו חיפשו מיי וטיילור מישהו שיזכיר אותו. למברט לא ממש מזכיר את מרקורי, אבל נראה שמיי וטיילור נהנים מההופעה עם למברט לא פחות מאשר עם מרקורי. למברט מביא ללהקה יכולת הופעה מצוינת, שאו, סגנון, פטפטנות קלה בנוסח פרדי, והפעם הרבה חנופה בעברית וגם שמענו אידיש.
למברט בן ה-33, שחבר לקווין ב-2012 לקונצרט בקייב בפני חצי מיליון איש, אינו מנסה לחקות את מרקורי. הוא נראה יותר כג'ורג' מייקל בהופעה תיאטרלית מצועצעת, והוא מגלם לא מעט תכונות שחסרו למ"מ הקודם של פרדי מרקורי בקווין – פול רודג'רס.  למברט מרגיש לחלוטין בבית עם בני השישים ומעלה בראיין מיי בגיטרה ורוג'ר טיילור בתופים. החיבור על רקע מסכי וידיאו המרהיבים, התאורה התל מימדית מחזיר את קווין לממדים שאפיינו את הצלחתה אז.
בראיין מיי שר באחד הרגעים היותר מרטיטים במופע – Love Of My Life בסולו בהצדעה לדואט שלו ושל מרקורי, כשלפתע, מרקורי הופיע על המסך בקטע כשהוא שר את השיר. כך גם ב"רפסודיה בוהמית" בדואט וירטואלי. לרגע חשת כאילו הוא נמצא שם על הבמה, מה שהוכיח כמה למברט הוא כישרון ענק. בטווח הקולי, בטונים המדויקים, בנוכחות הבימתית הדינמית. הוא ללא ספק אחד הזמרים הטובים ביותר כיום בעולם הפופ.
תזכורת: קווין היתה אחת הלהקות הראשונות בעולם הרוק שהצליחה לשלב בין אופרה ובין רוק בצורה אטרקטיבית. כולל תפקידי מקהלות מורכבים. הגיטריסט בראיין מיי, פיתח טכניקות נגינה חדשניות ביותר, שאפשרו לגיטרה החשמלית שלו להישמע כמו תזמורת. קיבלנו כמה הדגמות ממנו.
אם יש משהו מאכזב בקווין 2016 למי שמחפש לא רק קאברים ונוסטלגיה – הרי הוא נעוץ בעובדה כי הלהקה לא הצליחה לאתגר את עצמה בחומרים חדשים. חבל, כי למברט הוא אמן בעל יכולות ואמביציה לחדש ולהתחדש. המופע מתמקד אך ורק בחומרים של קווין הישנה.
למברט מודה, שלעולם לא יהיה תחליף לפרדי מרקורי. הוא צודק, אבל נכון לעכשיו – אין מי שיוכל להיכנס לנעליו ולתת הצגה טובה יותר מאשר למברט. הוא סוליסט שיש לו כל מה שהיה למרקורי בשילוב הזה של  פופ רוק, אופרה ותיאטרון, מסוגל להיכנס לנעליו ולתת הופעה חבל"ז. ההצגה צריכה להמשיך, והיא נמשכת בגדול. מיי וטיילור לא היו יכולים למצוא תחליף יותר מרשים ממנו, ומבחינתם זוהי הצדעה והוקרה לזמר, שבלעדיו קווין לא הייתה מה שהיא, או שלא הייתה בכלל, וקווין, מתברר, חיה וקיימת.

קווין ואדם למברט – Live Around The World האלבום 2020

צילום: מרגלית חרסונסקי

וידיאו: I Want To Break Free

 

 

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

תגובה אחת

  1. מסכימה עם כל אות, מילה, הברה, משפט.. אפילו עם סימני הפיסוק. ביקורת מדוייקת!!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן