0y0a0061

ההופעה. פאנק עם כל דבר.

הסטרנגלרס

היכל התרבות ת"א
4/5

קשה להאמין שהקשישים האלה עוד מזוהים עם פאנק שנות השבעים, הגם שמעולם לא נשארו במחוזות ההם. אם כבר, אז הסטרנגלרס זוהו כצד הרך של הפאנק. העדיפו להגדיר את עצמם כפאב-רוק. היום, לקראת העשור החמישי של הלהקה, הסטרנגלרס אינם פונקציה של ז'אנר. אחרי כל השינויים בהרכבי החבורה, אתה כבר לא יכול ממש לזהות סגנון. גם "רוק אלטרנטיבי" בא בחשבון. זה יותר קטלוג השירים שתורם לאריכות הימים של המותג. ולא, הם אינם מייצגים מוסיקה  פרימיטיבית של 3 אקורדים, אבל הרוח שנושבת היא מהזמנים ההם. ברקים ורעמים של סוף השבעים.
חיפשתי פרצופים צעירים בקהל. נדמה לי שהסולן באז וורן, הבסיסט ז'אן ז'אק בורנל והקלידן דייב גרינפילד (היחיד מהרכב ההקמה) הופתעו למצוא כל כך הרבה צעירים בקהל. אולי זו הסיבה שוורן המליץ לקהל לעבור מישיבה לעמידה כבר אחרי השיר השני. הסדרנים של היכל התרבות הרימו ידיים. הם צדקו: הסטרנגלרס הם מופע עמידה.
הסטרנגלרס יודעים, שאסור להם לאכזב גם את הקהל, שלא הכיר אותם בימיה הגדולים של הלהקה. בכל זאת, הזמן הוא אכזר. הגיל, השינויים  הקריטיים בהרכב (הבולט – פרישתו של יו קורנוול ב-1990) אינם משהו שמשחק לטובת הלהקה בת הארבעים פלוס. הבשורה: הם ידעו למצוא את האיזון הנכון בין להמציא עצמם מחדש ובין להישאר נאמנים לחומר הישן. רשימת השירים כללה שני קאברים – אחד לא לעניין – Walk On By של דיוויד בכרך המוכר מדיון וורוויק, שה"הצדקה" היחידה לנגינתו נבעה, מן הסתם, מהתוספת האינסטרומנטלית הארוכה ביותר במופע. יותר הומוגני נשמע  All Day and All of the Night  של הקינקס.
החבורה ממשיכה לנגן כאילו הזמן עמד מלכת. משך כמעט שעתים עברנו על רוב השירים  שהפכו את  הסטרנגלרס למה שהם. כולל הוואלס המלודי של המסטרפיס "גולדן בראון", הלהיט הענק  Always The Sun גם Midnight Summer Dream ו – No More Heroes בסיום. הבסיסט ג'יי ג'יי בורנל מעניק לבס תפקיד משמעותי, דייב גרינפילד על הקלידים נהנה לנגן סולואים תוך שהוא שותה מבקבוק, המתופף האנרגתי הצעיר (שלא הוצג) הוסיף דלק באוקטן גבוה, ובאז וורן – במיטבו כגיטריסט מוביל וכזמר – מצליחים להתרומם למשהו שהוא מעבר לערב נוסטלגי של להיטי עבר מתיידדי אוזן, בונים מופע עם אימפקט "צעיר", שמתכתב גם עם שנות השבעים הפרועות, אבל נושם ובועט כאן ועכשיו.

Tank, Straighten Out, Get A Grip, I've Been Wild ,Five Minutes, Relentless, Nice n' Sleazy, Golden Brown, Midnight Summer Dream, Always The Sun, Skeen Deep, Hanging Around, Nuclear Device, Norfolk Coast, Something Better Change, Peaches, Time Was Once On My Side, Lost Control, Duchess, No More Heroes, Walk On By – Dionne Warwick Cover, All Day And All Of The Night – The Kinks Cover

צילום: מרגלית חרסונסקי

הסטרנגלרס בישראל – מסיבת עיתונאים

Golden Brown

Midnight Summer Dream

Always The Sun

Skin Deep

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן