ה"וושינגטון פוסט" הקדיש כתבה לשלישיית A-Wa

/5

ה"וושינגטון פוסט" מקדיש מאמר ללהקת הבנות הישראלית A-Wa, הכוללת את תאיר, לירון ותגל המזוהה עם מוסיקה תימנית. הן מכונות "צאצאיות של יהודים תימניים", שהיגרו לישראל לפני שנים רבות. סגנונן מוגדר כ"שירה תימנית בעיבודים לקצב אלקטרוני והיפ הופ". הכתבה מציינת כי להיטן הגדול Habib Galbi (אהבת ליבי) הפך לסרטון ויראלי ביוטיוב, שזכה ל-2 מיליון צפיות. בכתבה מדגישים, כי ללהקה מעריצים רבים בעולם הערבי ובמיוחד בתימן. השלוש מסרו כי המטרה הבאה של הבנות היא  להוציא את האלבום שלהן בארה"ב.
הראיון איתן נערך על גג ביתה של תאיר בתל-אביב. "גדלנו במדבר, במושב שחרות בערבה ליד גבול מצרים מוקפים בגמלים ובהרים, והקליפ מחזיר אותנו לשם", אומר תאיר, האחות המבוגרת בת ה-32. המוסיקה והשירה ליוו את ילדותן, אביהן צילם אותן במצלמת וידיאו ביתית ועודד אותן להמשיך במוסיקה. במושב כינו אותן "משפחת ג'קסון של שחרות".
על החלטתן לשיר בערבית, השלוש אומרות כי היא הייתה טבעית והושפעה מזמרים תימניים יהודים. הן למדו את הדיאלקט של השירה שהן שמעו באירועי המשפחה, במיוחד אלו שנערכו אצל סבא וסבתא, שהיגרו לישראל מתימן במסגרת עליית 50 אלף יהודי תימן בשנים 1949-1950.

A-WA – Habib Galbi

 

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן