צ'ארלס טרנר

הזמר צ'ארלס טרנר ושישיית אייל וילנר יבצעו שירים של בילי אקסטיין

זה יהיה מופע מחווה שיעשה "צדק" עם הזמר הנפלא

ג'אז חם "שמיים הפקות" מוזיאון ת"א
/5

אנחנו שומעים הרבה שמות של זמרי ג'אז כפרנק סינטרה, לואי ארמסטרונג, בינג קרוסבי, אל ג'ארו , בובי מקפרין, פחות של בילי אקסטיין. הזמר הניו יורקי צ'רלס טרנר מגיע לסדרת הופעות בהפקת "שמיים" לעשות את התיקון המתבקש. הוא ישיר משירי אקסטיין וילווה על ידי שישיית נגן הנשיפה המלחין והמנצח אייל וילנר.
ויליאם קלרנס אקסטין בשמו המקורי (1914-1993) היה זמר ג'אז ופופ אמריקאי ומנהיג להקה בתקופת הסווינג והביבופ. הוא נודע בקול הבס-בריטון העשיר שלו, הכמעט אופראי. בשנת 2019, ז26 שנה לאחר מותו, זכה אקסטיין  בפרס הגראמי על מפעל חיים "למבצעים שבמהלך חייהם תרמו תרומות יצירתיות בעלות משמעות אמנותית יוצאת דופן לתחום ההקלטות". ה"ניו יורק טיימס" תיאר אותו כ"מנהיג להקה משפיע שהבס-בריטון הנעים" שלו  נתן השראה לזמרים כמו ארל קולמן, ג'וני הרטמן, ג'ו וויליאמס, ארתור פריסוק ולו רולס.
אקסטיין היה נגן חצוצרה וטרומבון מהשורה הראשונה, הוא ניגן גיטרה כתב שירים, היה לו ביג בנד משלו ומעל הכל – הוא היה זמר ג'אז בעל קול קטיפתי ייחודיי. הרפרטואר שלו כלל שירים מתקופת הסווינג, דרך הבי-בופ ועד שירי פופ מוכרים. שיתף פעולה עם כל ענקי הג'אז החל מארל היינס, דיוק אלינגטון, תולוניוס מונק, שרה ווהן ואירווינג ברלין. הוא אהב את הליווי והעיבודים של התזמורות הגדולות.
חברו דיוק אלינגטון מזכיר את אקסטיין באוטוביוגרפיה שלו משנת 1973 Music is My Mistress: "שירי אהבה בסגנון אקסטיין פתחו קווי תקשורת חדשים בז'אנר שירי אהבה. הם היו תמצית ה- cool. כשהוא הקליט "Caravan", זה נשמע כמו השבחה אוניברסלית של השיר. זהו אמן יוצא דופן בעל הסגנון והטכניקה שלו הועתקו בהרחבה על ידי כמה מהזמרים הניאו-מסחריים, אבל למרות מאמציהם, הוא נשאר בחזית כדי להראות איך ומה צריך לעשות".
צ'ארלס טרנר שישיר משירי בילי אקסטיין הוא בוגר מכללת ברקלי, הופיע במועדונים הנחשבים של ניו יורק ובעולם.  האלבום השני של טרנר “Single & In Love”, שהופק על ידי המתופף זוכה הגראמי, יוליסס אוונס ג’וניור, זכה לשבחי המבקרים. צ’ארלס הוא סולן להקת Charles Turner & Uptown Swing , מלמד בבית הספר האמריקאי למוזיקה מודרנית בפריז ונותן כיתות אמן באוניברסיטאות כמו  NYU.

נגן הנשיפה, המלחין-מעבד מנצח אייל וילנר, יליד תל אביב, עבר לניו יורק ב-2007.  הוא בוגר הניו סקול היוקרתי. במהלך השנים הפך לאחד הקולות החדשים המובילים בסצנת הסווינג והביג בנד בניו יורק. הקים את הביג בנד שלו בשנת 2008. מאז הוא וההרכב הופיעו ברבים במועדונים נחשבים כמו מועדון הג’אז Dizzy’s Club בלינקולן סנטר, Iridium Smalls ובימת הקיץ בסנטרל פארק. שני האלבומים הראשונים של הביג בנד זכו לביקורות מצוינות וביססו מעמדו בסצינת הג'אז העכשווית בארה”ב ובקנדה.

בהשתתפות: צ'ארלס טרנר שירה (ניו יורק) אייל וילנר סקסופון, חליל, קלרינט וניהול אמנותי (ניו יורק) יונתן קוזלובסקי חצוצרה, יונתן פלד טרומבון, קטיה טובול פסנתר, רם ארז בס, יונתן רוזן תופים

הופעות: במרכז הבמה גני התקווה (14.1) בזאפה ירושלים (16.1) בזאפה הרצליה (17.1) בהיכל התרבות כפר סבא (18.1) במוזיאון ת"א (19-20.1) בית אבא חושי בחיפה (21.1)

למטה בנגן – השירים של בילי אקסטיין

Let the Good Times Roll! Charles Turner and The Eyal Vilner Big Band

Billy Eckstine – Prisoner of Love

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן