הימורים אירוויזיון 2022: קאלוש אורקסטרה מאוקראינה

הימורים אירוויזיון 2022: קאלוש אורקסטרה מאוקראינה

הלהקה החליפה את אלינה פאש, שלמרות זכייתה בקדם האוקראיני, נפסלה מלייצג את אוקראינה בעקבות חקירה על טיול אסור שהיא ערכה לחצי האי קרים שנכבש ע"י רוסיה,

/5

"סטפניה" השיר שיצג את אוקראינה בתחרות האירוויזיון 2022 בטורינו מועמד לזכיה בתחרות לפי מדורי ההימורים. המבצעת – להקת הפולק ראפ קאלוש אורקסטרה (Kalush Orchestra) החליפה את אלינה פאש, שנאלצה לפרוש למרות זכייתה בקדם האוקראיני לאחר שרשות השידור הלאומית של אוקראינה UA:PBC פסלה אותה את אוקראינה בעקבות חקירה על טיול שהיא ערכה ב-2015 לחצי האי קרים, אזור שרוסיה השתלטה עליו ב-2014. באוקראינה יש חוקים נוקשים לגבי נסיעות לאזור. אוקראינים וזרים מורשים לנסוע לקרים רק באמצעות אישור רשמי מטעם השלטון. בגדול, נאסר על פי החוק האוקראיני לנסוע לקרים דרך רוסיה.

שמה של הלהקה כשמה של העיר בה הוקמה בשנת 2019, במחוז איבנו-פרנקיבסק, מערב אוקראינה. שלושת הקטעים של הראפר Oleh Psiuk, המולטי-אינסטרומנטליסט Ihor Didenchuk ו-MC Kylymen זכו להצלחה מסחרית באוקראינה, ויצרו קטעי ראפ מהסלנג של עיר הולדתם. קאלוש הוציאו את אלבומם הראשון HOTIN בשנת 2021, בעקבות ההצלחה הגדולה של הסינגל "Zori". השיר זכה להשמעות רבות ן ברדיו האוקראיני והוזרם למעלה משני מיליון פעמים מאז יציאתו ב-Spotify.

 "תזמורת קאלוש" היתה אחת משמונת הפיינליסטים בווידביר, תחרות הקדם של אוקראינה לאירוויזיון 2022. "סטפניה" הוא שיר תודה לאמא, המספר על זיכרונות טובים ממנה. השיר הנוסטלגי מדבר על תלאותיה ועל כמה היתה מסורה לילדיה. זהו סוג של "שיר ערש", כאשר סוף כל קטע ראפ מחזיר את המספר לימים שלו עם אמו.
הלהקה מחברת בין המודרני לקלאסי. השיר מחבר בין פולק לראפ. בפזמון, השיר משתמש במילות שיר עם אופייניות – משפטים קצרים עם תנועות ארוכות. הסגמון הנוסף מייצר זרימת ראפ שהמעריצים רגילים אליא מקאלוש.

Kalush Orchestra – Stefania – Ukraine 🇺🇦 – Official Music Video – הימורים אירוויזיון 2022: קאלוש אורקסטרה מאוקראינה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן