הכוכב הבא חצי הגמר ההדחה המוזרה של תמר עזרן

הכוכב הבא חצי הגמר ההדחה המוזרה של תמר עזרן

הנימוק של קרן פלס גרם לי לחשוב, כי מונתה מטעם ההפקה להדיח את עזרן.

26 באוגוסט 2021
3/5

הכוכב הבא כבר נמצאת בשלב הפוסט-פוסט אודישן. הזמרים והזמרות כבר אינם צריכים להוכיח יכולותיהם. הכל תלוי בשיר שהם בחרו, בעיבוד, באינטרפרטציה. חלק מהשירים הוגשו עתירי הפקה מוסיקלית וכוריאוגרפיה, חלקם נטו, נקיים מ – Show. כזה היה הבצוע של תמר עזרן ב – Mad World של להקת "טירס פור פירס". שמעתי פרשנות נפלאה לשיר. וצדק אמדורסקי כשצייין כי היא לקחה שיר "קר" והעניקה לו נשמה, רגש, עוצמה פנימית. עזרן בת 16 אפילו היתה שותפה בקבלת ההחלטות על עיבוד השיר.  קרן פלס חשבה אחרת: הוא לחצה אדום ונימקה בנימוק, שגרם לי לחשוב, כי מונתה מטעם ההפקה להדיח את עזרן.
וכך אמרה פלס לעזרן: "תאמיני לי. אגיד לך רק את האמת.  את זמרת פגז בעיני. את שרה מדהים. היה לך ביצוע מטורף-מטורף.  אנחנו בוחרים מי יעלה לגמר. יש פה מיליון שקל בשביל להתחיל קריירה. אני כמו חברה טובה, כמו אמא, כמו אחות אומרת –  את לא במקום הזה"…
רגע, הבנתם?! מה חושבת פלס, שאנחנו מטומטמים? זה אינו טקסט של הדחה. יש כאן התנצלות על הדחה – ללא שום נימוק משכנע לגופו של הביצוע!

ה – Show שנתן תמיר גרינברג ל Like A Prayer של מדונה הרס את השיר. גרינברג הרגיש כאן לגמרי סופרסטאר שיכול לעשות מה-בראש-שלו. צדק אמדורסקי: השיר המקורי השיר המקורי הכיל גוספל (מוסיקה כנסייתית אפרו אמריקאית) בקטן, אלא שגרינבר ניפח את האלמנט הזה ו"דרס" את המנגינה של השיר, עד כדי כך שהשיר נעלם. השופטים האחרים נתנו כחולים לא בזכות הביצוע אלא כדי להשאר את גרינברג בגמר. לא ברור מי דחף את תמיר לשאו האקסטרווגנדי הזה, אבל התיקון הגיע בתלת גמר, כאשר הוא התיישב לפסנתר לשיר When We Were Young המוכר מאדל. כאן חזר תמיר גרינברג אמן המוסיקה להראות מה הוא יכול באמת.

גם דורין הירבי בזבזה את הפוטנציאל הגדול שלה על מופע של Umbrella של ריהאנה. שירי מימון נתנה לה כחול לא על הביצוע אלא על ההעזה לצאת מאזור הנוחות שלה. במילים פשוטות – שיפוט לא מקצועי. נינט תיקנה: כשדורין שרה משהו שהוא לא במאה אחוז היא – זה לא קורה. אכן לא קרה. בהמשך בתלת קרב שרה הירבי Take on Me של להקת A-Ha, בביצוע שסרס לחלוטין את המקור. נכון, היה כאן ניסיון לפרשנות מיוחדת, אבל היא חטאה לחלוטין לשיר של הלהקה הנורבגית, שהוא בבסיסו שיר קצבי.

שי המבר נהנית מפרגונים משתפכים של קרן פלס, ששומרת לה חסד מאז "בית ספר למוסיקה". הפעם המבר גמלה לה כשביצעה את שירה "מבול". פלס היתה מטפסת על השולחן כמו איתי לוי, אבל כנראה גם לה יש גבולות. האדומים של אמדורסקי ונינט הסבירו מדוע המבר נכשלה: היא צעקה את השיר במקום לשיר אותו. בהמשך התוכנית בתלת-קרב, הוכיחה את הכישרון היצירתי בשיר מקורי – "אני והעיר".

עלו לגמר: תמיר גרינברג, שי המבר.

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

2 תגובות

  1. עשו לה עוול, ולעולם לא אצפה בתכנית הזאת יותר. עשקו אותה. גזלו אותה.

  2. עד עכשיו חיפשו "גימיק" לאירוויזיון. חד פעמי. שיצליח פעם אחת ומספיק.

    בעונה הזאת לא חיפשו כשרון מולד עם "פוטנציאל" שצריך לטפח ולהפיק ממעט כלום. חיפשו משהו "קל" ומוכן עם הרבה כבר בקנא. זה בסדר. ומבחינה עסקית, כלכלית ושיווקית יש בזה משהו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן