אלה דניאל

רביעיית הגמר: חובי סטאר, נופר סלמאן, גיל חדש, אלה דניאל

הכוכב הבא

חצי הגמר
3.5/5

פעם ראשונה ששופט נותן אדום, לא מפני שלא אהב ביצוע, אלא משום שהוא חשב כי הביצוע של המתחרה טוב יותר לאירוויזיון. שלושה שופטים חשבו כי גיל חדש ראויה לכחול על הגרסה שלה ל – Alive של סיה, ורק אטדגי החליט לתת אדום, למרות שהיא בעיניו "ווקליסטית מטורפת". מדוע? כי לאלה דניאל היה ביצוע טוב יותר לאירוויזיון. מילים פשוטות: שיפוט לא לגופו של עניין. טוב שחדש קיבלה הזדמנות שניה. לא הייתי רוצה שהיא תיפול בגלל החלטה של אטדגי. שוב נשאלת השאלה: למה אטדגי כאן? האם זוהי אווילות וחוסר אינטליגנציה, או שהוא מגויס ע"י ההפקה? סקעת אמר בענין הזה: "מזל שבגמר הקהל הוא המכריע ולא אטדגי".
שלב חצי הגמר מחדד עוד יותר את הפערים בין השופטים. האם זהו שיפוט מקצועי לגופו של עניין, או  פונקציה של שיקולים והעדפות כאלה ואחרים? הראל סקעת נימק מקצועית את דעתו על נופר סלמאן בגרסה המזרחית שלה ל –  Russian Roulette של ריהאנה. הוא נגע נכון ביומרה להעמיס על השיר יותר מדי אלתורים וסגנונות, מה שפגם בביצוע שלה.
אטדגי וקרן פלס נתנו אדום ל"צמד ולמה" על ה – Russian Roulette המקורי שלהם לעומת שני הכחולים של סקעת ומוקי. כאן ההחלטות נשמעו ממש לא מקצועיות: פלס טענה שהשיר אינו תקשורתי, ואטדגי  סבר שהוא אינו אירוויזיוני. מוקי לעומתם, טען בצדק, כי אמן צריך קודם להיות נאמן למוסיקה שלו. צמד "ולמה" עשו את המוסיקה שלהם. הם לא ממש נענו לבקשה "לייצג את חזון האירוויזיון". הם הקצינו את מגמת האנטי שלהם נגד "חזון האירוויזיון" בשלב האחרון של התוכנית בגרסה ל – Poker Face  של ליידי גאגא, וכמו הכשילו עצמם בכוונה, או כמו שמוקי כינה את ההופעה – "פוזה בלי הדבר האמיתי".
המושג "חזון" ממש אינו מתאים למעמד הזה, ואם כבר "חזון", אז בטח לא ההצטעצעות של חובי סטאר או קיארה דופלה, שכבר שחשבו "אירוויזיון" – ללא חזון אומנותי.
השתיים, שיש להם את זה, גם בלי שנדבר במונחים גבוהים של חזון אומנותי, הן אלה דניאל וגיל חדש, שנתנה את כל מה שיש לה בגרסה ל"גלים" של אמיר דדון.
ההפקה הביאה את דנה אינטרנשיונל, דיוות האירוויזיון לנצח, כדי שתייעץ למתמודדים. אינטרנשיונל התקשתה לחשוב מחוץ לקופסה. מבחינתה אלה דניאל עם Eh La Bas הקריאולי אינו שיר "ייצוגי".
מה זה בדיוק "שיר ייצוגי"? הרי אירוויזיון הוא קודם כל אירוע קוסמופוליטי בו נפרצים כל הגבולות. המשתתפים כבר אינם מייצגים אלא את עצמם. אתה לא חייב לייצג מדינה, סגנון, שפה. אירוויזיון הוא קודם כל הצגה פלורליסטית, שאינה דוורשת לנופף בדגל ייצוגי.

אלה דניאל – Eh La Bas נגד גיל חדש – Alive

חובי סטאר – Papaoutai נגד  קיארה דופלה – Euphoria

נופר סלמאן – Russia Roulette נגד צמד ולמה – Russian Roulette (מקורי)

התמודדות על המקום הרביעי: קיארה דופלה – Let It Go, צמד ולמה – Poker Face, גיל חדש – "גלים"

רביעיית הגמר: חובי סטאר, נופר סלמאן, גיל חדש, אלה דניאל

וידיאו: אלה דניאל – Eh La Bas

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן