אוקיאן אלזי  Okean Elzy

המוזיקאים של אוקראינה הופכים לכתבי מלחמה ולגייסי כספים

מול המלחמה, סצנת המוזיקה התוססת והפורחת של אוקראינה הפכה למעין כלי חדשות לא רשמי, המתעד את הסכסוך עבור קהל שאינו מכוון לערוצי החדשות המסורתיים.

/5

בסוף השבוע שעבר, אולגה קורולובה ברחה מביתה בצ'רניב, אוקראינה, עם בתה, הכלבה וכל רכוש שהצליחה לדחוס לשתי מזוודות.
"נהגתי כמו מטורפת", היא אומרת. "ראיתי פיצוץ, ובמוחי, כל מה שיכולתי לחשוב היה 'תסתלקי כדי להצילהתינוק'".
אולגה נסעה במשך שעות, ולבסוף חצתה את הגבול לפולין, שם, באותו לילה, היתה לה הופעה.
אולגה קורולובה היא אחת מתקליטני הטכנו המובילים באוקראינה, באותו ערב היא ניגנה מוזיקה בלעדית של אמנים אוקראינים אחרים.
"בכיתי על הבמה", היא מספרת ל-BBC News. "ניגנתי ובכיתי. זה היה הסט הכי קשה בחיי, אבל ידעתי בוודאות שאני צריכה לעשות משהו".

קורולובה תרמה את שכרה מאותו ערב לצבא אוקראינה ולארגוני צדקה שסייעו לאנשים שנעקרו מבתיהם כתוצאה מהפלישה הרוסית. בלילה שלאחר מכן, היא אירחה מתרימים בערוץ היוטיוב שלה. עמוד האינסטגרם שלה, שהכיל פעם תמונות מסע זוהרות וצילומי מועדוני לילה, חולק כעת עדכונים מאוקראינה וצילומים של הפלישה הרוסית.
המטרה שלה היא להראות למעריצים – במיוחד לאוהדים רוסים – את היקף ההרס.
"אני בהלם מכך שאנשים רוסים לא רואים את האמת", היא אומרת. "זה כאילו הם בצפון קוריאה, בלי מידע. המעריצים שלי מרוסיה שולחים לי הודעות שאומרות, 'זה לא נכון. זה שקר. כל הפוסטים שלך הם שקר'. הם לא רוצים לראות את זה".
קורלובה לא לבד. מול המלחמה, סצנת המוזיקה התוססת והפורחת של אוקראינה הפכה למעין כלי חדשות לא רשמי, המתעד את הסכסוך עבור קהל שאינו מכוון לערוצי החדשות המסורתיים.
"כולם פונים עכשיו לקהל שלהם ברשתות החברתיות", אומרת זמרת הפולק כריסטינה סולובי. "אנחנו מפיצים מידע על אירועים בערים, מנסים להגיע לרוסים כדי לומר להם, שזו מלחמת התוקפנות של רוסיה נגד אוקראינה".

ברחבי יוטיוב, מאות אמנים אוקראינים החליפו את התמונה הממוזערת שלהם בתמונה של דגל המדינה, ועליה המילים: "בזמן שאתה צופה בסרטון הזה, אנשים אוקראינים מתים מהתקפה רוסית. הפסיקו עם זה".
סבייאטולב ואקראצ'ק, סולן להקת הרוק האוקראינית אוקיאן אלזי  Okean Elzy, מפרסם עדכונים בפייסבוק מדי שעה על הסכסוך. בסרטון אחד הוא מבקר חיילים פצועים בבית חולים; באחר הוא באפוד חסין כדורים, נואם ברחובות חרקוב; באחר, הוא מספק אוכל ודלק לקייב במכונית שלו.
"אני אדם מוכר באזור הזה של העולם ואני מנסה להשתמש בעמדה הזו ולעשות כל מה שאני יכול", הוא אומר.

עם אוקיאן אלזי הוא ללא ספק הזמר האהוב ביותר במדינה – מקביל לברוס ספרינגסטין או פול מקרטני במערב. הוא רוקר שסוחף את קהל הקונצרטים הגדול ביותר של אוקראינה, והוא פופולרי באותה מידה ברוסיה.
הוא אומר שהוא משתמש בכל ה"הון התרבותי" שלו כדי לשנות את דעתם של אנשים לגבי הסכסוך הנוכחי.

"כבר מאוחר מדי לשלוח רק הודעות למעריצים", הוא אומר. "עכשיו, אני מדבר בעיקר עם אנשים כמו אמהות של חיילים רוסיים – ואני מסביר להם שאם הם לא ימנעו מהילדים לצאת למלחמה, הם יקבלו את הילדים האלה בחזרה בחבילות. אנחנו צריכים לפנות לאינסטינקטים שלהם".

Okean Elzy – Obijmy (Dabro Remix)

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן