המפיק פיל ראמון מת בגיל 79

/5

פיל ראמון Phil Ramone, מפיק המוסיקה האגדי, שעבודותיו פיארו הפקות של כוכבים רבים ביניהם בוב דילן, פול סיימון, ריי צ'ארלס ובילי ג'ואל – נפטר בגיל 79. האיש שזכה לכינוי The Pope of Pop, אושפז בסוף פברואר בבית חולים בניו-יורק כשהוא סובל מ – aortic aneurysm, התרחבות העורק הראשי.
ראמון נולד בדרום אפריקה ב-.1934 ניגן כינור ופסנתר כבר בגיל 3. אחרי עלות המשפחה לארה"ב, הוא למד כינור בבית הספר ג'וליארד, אבל מהר מאוד החל מפתח עניין בתחום ההקלטות. הוא קיבל עבודה ככותב שירים וזכה לחוזים עם מוסיקאים נודעים כמו קווינסי ג'ונס, ג'רי לייבר ומייק סטולר. ב-1959 הוא הקים את אולפן חברת התקליטים A&R.
בגראמי הראשון זכה ב-1964 על הקלטת סטן גץ וג'ואו ז'ילברטו ב- Getz/Gilberto – מוסיקת הבוסה הנובה הקלאסית. בהמשך זכה בעוד 13 פרסי גראמי וב-33 מועמדויות. הוא הפיק את Blood on the Tracks של בוב דילן, את Still Crazy After All These Years של פול סיימון, שבעה אלבומים עבור בילי ג'ואל, את אלבום הקאמבאק של פרנק סינטרה Duets, את אלבומו האחרון של ריי צ'ארלס Genius Loves Company. הוא שיתף פעולה עם מדונה, ברוס ספרינגסטין, לזלי גור, סטיווי וונדר, פול מקרטני וברט באכאראך.

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן