דיאנה רוס והסופרימס 3

הסופרימס בת שישים

האזנה ללהיטים הגדולים שלהן מבהירה. הן היו Supremes תרתי משמע.

5/5

ב- 21 בינואר 1961, חבורת נערות בנות 15 מדטרויט בשם "הפרימטס" – הוחתמה בקבוצת המוסיקה Motown Records של ברי גורדי ג'וניור. זה היה האקורד הראשון למסע הצלחה חסר התקדים של להקת בנות שנקראה בהמשך – הסופרימס. כעבור 9 שנים, ב -14 בינואר 1970, הלהקה, בת 3 נשים במתכונת שנקראה "דיאנה רוס והסופרימס", ( פלורנס בלארד, הוחלפה על ידי סינדי בירדסונג ב -1967 לאחר שנאבקה באלכוהוליזם) – הופיעה במופע האחרון שלה ב – New Frontier בלאס וגאס.
ההתחלה: "ישבנו מחוץ למשרדי מוטאון כל יום, עד שאחד המפיקים יצא ואמר: 'אתן יודעות מה – אנחנו צריכים כמה מוחאות כף להקלטות '", נזכרת מרי ווילסון מהסופרימס, כיום בת 76. כשבארי גורדי המנהל ראה עד כמה הן רציניות, , הוא החתים אותן: "למעשה, ההורים שלנו היו צריכים לחתום על החוזה בפועל מכיוון שאנחנו היינו קטינות". לאחר מכן הוא גרם להן לשנות את שמן (כדי שיוכל להחזיק בזכויות עליו). הן הכניסו כמה אפשרויות בתפקים לכובע ובאלארד שלפה את "הסופרימס".
דיאנה רוס, מרי ווילסון ופלורנס בלארד פרצו בגדול כעבור 3 שנים בשנת 1964, והפכו לקבוצה הנשית המצליחהביותר בתקופה ההיא עם שורה של להיטים שהותירו חותם בתולדות הפופ ומוסיקת הנשמה (Soul). הכוכבים הגדולים ביותר של מיטב השירים של Supremes הראו שבנות דטרויט האלה יכולות לעשות הכל – ועם הרבה נשמה. הטריו הולנד-דוזייר-הולנד, יצרני הלהיטים הגדולים של חברת "מוטאון", שהתמחתה במוסיקה נשמה, כתבו ל"הסופרימס" לא פחות מ-14 להיטים שהגיעו לצמרת המצעדים.
אלא שדרכן לא היתה  סוגה בשושנים: פלורנס באלארד התקשתה להתמודד עם ההצלחה, והוחלפה על ידי סינדי בירדסונג בשנת 1967. דיאנה רוס טיפחה קריירת סולו, ועם צאת הסינגל Reflections, שונה שמה של הלהקה ל"דיאנה רוס והסופרימס" (1967) דיאנה גרמה לה העזיבה הרשמית מהקבוצה בשנת 1970, אך The Supremes.
רוס פרשה לקריירת סולו ב-1970 והוחלפה ב- בג'ין טרל.  הלהקה המשיכהבשינויים פרסונליים. מרי וילסון נותרה קבועה בהרכב. ההופעה הסופית בהחלט של ההרכב בשם "סופרימס" נערכה בלונדון ב -1977 בתיאטרון דרורי ליין בלונדון.
הסופרימס, מזוהה מאוד עם צלילי מוסיקת הנשמה של חברת "מוטאון". הן שרו גם בסגנונות הדו-וופ והדיסקו. הצליל של הסופרימס התפתח לאורך השנים, אך מאז 1964, הוא נותר מזוהה עם הסגנון של הלהקה, לא הושפע אופנות הפופ המתחלפות. היה להן קסם ייחודי. האזנה ללהיטים הגדולים שלהן מבהירה. הן היו Supremes תרתי משמע.

הסופרימס Where Did Our Love Go

הסופרימס פייסבוק

The Supremes – Stop In The Name Of Love

The Supremes "Hits Medley" on The Ed Sullivan Show

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן