הסקסופוניסט אנטוניו הארט ינגן השבוע קנונבול אדרלי

/5

לא קנונבול אדרלי מגיע לישראל לנגן סקסופון, כפי שנוצר הרושם מהמודעות.  אדרלי, סקסופוניסט העל הלך לעולמו לפני 41 שנה (1975). מי שמגיע השבוע לישראל לסדרת הופעות לנגן את המוסיקה שלו הוא אנטוניו הארט, ענק ג'אז עכשווי, הנחשב אחד הסקסופוניסטים הבולטים של דורו.  הארט החל את דרכו במוסיקה קלאסית ועבר לג'אז. הוא בוגר ברקלי בבוסטון, בעל תואר שני במוסיקה מקווינס קולג' בניו-יורק. להכרה המשמעותית זכה בעקבות עבודתו עם  החצוצרן רוי הארגרוב. ניגן בהקלטות כ-100 אלבומים עם עשרות ענקי ג'אז ביניהם דיזי גילספי, מונטי אלכסנדר, טרנס בלנשרד, דידי ברידג'ווטר, ג'ימי הית', מקקוי טיינר ועוד. הוא עצמו הוציא 9 אלבומים. כיום הוא מלמד כפרופסור מן המניין ללימודי סקסופון בקווינס קולג' בניו-יורק. אנטוניו הארט הוא נגן בעל יכולת לנגן כמעט כל דבר,  עם נטייה מובהקת להארד בופ. יש שיגדירו את נגינתו – "בעלת גישה קלאסית לג'אז".
כאמור, הארט ינגן את המוסיקה של ג'וליאן אדווין "קנונבול" אדרלי, אחד מנגני סקסופון האלט המיוחדים שהשפיעו רבות על דור העתיד של נגני האלט. למרות שסגנון נגינתו מזכיר במקצת את צ'ארלי פארקר ומוזיקת הבי בופ, הוא היה בעל סאונד ייחודי, מלא עוצמה ומרץ. קנונבול" אדרלי הירבה לנגן ולהקליט עם אחיו החצוצרן נאט אדרלי. אחד מהקטעים המזוהים ביותר של האחים אדרלי, נקרא Work  Song  אשר נכתב על ידי נאט אדרלי. הכינוי "קנונבול" משמעו כדור של תותח. אך המקור הוא דווקא תאוות הבשר של אדרלי. מרוב שאדרלי היה אוכל הרבה בשר, חבריו החלו לקרוא לו "קניבל", הביטוי התגלגל והשתנה עד שהפך לשמו המפורסם.

עם אנטוניו הארט בסקסופון ינגנו וויין טאקר (ארה"ב) בחצוצרה, הילה קוליק (ארה"ב-ישראל) בפסנתר, תמיר שמרלינג (ישראל) בבס ושי זלמן (ישראל) בתופים.

הופעות: זאפה הרצליה (3.1), אולם עינן קניון עזריאלי במודיעין (4.1) מוזיאון תל אביב לאומנויות (שתי הופעות 5-6 בינואר) בית אבא חושי חיפה (7 בינואר)

וידיאו: Antonio Hart – Stars Fell on Alabama

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן