הסקסופוניסט ג'ו לובאנו מגיע לפסטיבל הג'אז באשדוד

/5

הסקסופוניסט ג'ו לובאנו חוזר לישראל לפסטיבל סופר ג'אז אשדוד בניהולו של ליאוניד פטשקה (2-3.10). הוא ניגן כאן את Folk Art, אלבומו ב-22 במסגרת פסטיבל ישראל ב-2010. לפני כן שמענו אותו. לפני כן שמענו אותו על במה אחת עם הגיטריסט הענק, ג'ון אברקרומבי במסגרת סדרת ג'אז במשכן ב-2006. הפעם הוא יגיע עם אלבומו האחרון, Cross Culture, שיצא בינואר השנה. את האלבום קידם במסע הופעות בארה"ב עם חמישיתו Us Five.
באלבום 11 קטעים, 10 מהם לחנים מקוריים, אינטרפרטציה על הבלדה Star Crossed Lovers של Billy Strayhorn. ניגנו איתו – ג'יימס וולדמן על פסנתר, אספרנצה ספלדינג בבס ושני אנשי הקשה אוטיס בראון ופרנציסקו מלה, הגיטריסט האפריקני Lionel Loueke. לובאנו, נגן הטנור והסופרן סקסופון, סיפר כי הוא מנסה בשנים האחרונות "להרחיב את השפה המוסיקלית".
"בסיבובי שלי הופעות בשבעים התחלתי לאסוף כלים מוסיקליים מאסיה, אפריקה, מהמזרח התיכון, מזרח ומערב אירופה, צפון ודרום אמריקה. כשיצרתי מוסיקה, רציתי לחוש באדמה". לובאנו מנסה באלבום הזה להעניק ביטוי לאלמנטים ה"ארציים" האלה באמצעות הגיטריסט Lionel Loueke.

*בשמו המלא – Joseph Salvatore "Joe" Lovano, יליד 1952, מוגדר סקסופוניסט (טנור סופרנו) פוסט בופ. מנגן גם קלרניט, חליל. נחשב לאחד הטנוריסטים הבכירים בג'אז מאז שנות השמונים, בעל פרס גראמי. נשוי לג'ודי סילבאנו שהופיע איתו בארץ ב-2010.

וידיאו: הקלטה מהשנה – Blessing In May

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן