הפיל הכחול עוגיות

עוגיות

הפיל הכחול

מילים: משה אטיה לחן: מורן אטיה, לירון אטיה עיבוד והפקה מוסיקלית: לירון אטיה
/5

חיפשתי עוגיות בשיר – לשווא.  אפילו לא עוגייה אחת. זרם התודעה הנסתר של כותב המילים אינו מעניין את המאזין. הוא רוצה לטעום מהעוגיות. השיר הוא פניה לילדה, עצות והצעות ממבוגר אחראי. ההיבט החינוכי, האישי. הטקסט אינו קוהרנטי: "בתוך מעיל קרוע יש לב נדיר" הוא משפט פואטי יפה. גם ב"את לא טיפה בים, את ים שלם בתוך טיפה" נושבת רוח של שירה צרופה. לעומת זאת: "אל תפחדי מעבודה קשה/ ממלחמה על עקרון" הוא משפט שגרתי, לא פיוטי.
השיר נפתח בקלילות קצבית נעימה של שריקה, עובר לשירתו המאונפפת העייפה משהו של לירון אטיה, הנשמעת לא מהוקצעת במנעד הנמוך. בבית השני המצב משתפר גם מבחינת המנגינה והמעבר לטון גבוה יותר. הגם שהשיר לא אחיד בטקסט ובביצוע, יש בו קסם לא מבוטל.

*** הערת הלהקה: הלהקה החליטה להפסיק להופיע לפני מספר שנים ולהתרכז ביצירת מוזיקה בסביבה הנוחה והמוכרת ללא רצון לעשות כסף או להפעיל מערך יח"צ.

ילדה שלי/ אל תשפטי אדם לפי מחיר/ בתוך מעיל קרוע לפעמים יש לב נדיר/ בתוך תוכך יש קול קטן שיודע מה נכון/ אל תפחדי מעבודה קשה / ממלחמה על עיקרון

ותמיד תזכרי/ לא משנה מה שיקרה/ את לא טיפה בים, את ים שלם בתוך טיפה/ את לא טיפה בים, את ים שלם בתוך טיפה

אז תתאמצי להתחבר לעולמות גבוהים יותר/ התרחקי מאנשים ריקים/ מהבטחות גדולות/ אל תנסי להיות כמו כולם / כי את הכי יפה ככה כמו שאת

וכשהכל יקרה מהר מהר/ קחי אוויר לאט לאט

את לא טיפה בים, את ים שלם בתוך טיפה/ את לא טיפה בים, את ים שלם בתוך טיפה

 

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן