ונגליס מלחין מרכבות האש ובלייד ראנר מת בגיל 79

ונגליס מלחין "מרכבות האש" ו"בלייד ראנר" מת בגיל 79

היה המייסד המשותף של להקת הפרוג-רוק Aphrodite's Child עם הזמר דמיס רוסוס (הלהיט Rain and tears)

/5

המלחין היווני ואנגליס, מי שהלחין ועיבד את המוסיקה לסרטים "מרכבות האש", שזכה באוסקר ב-1981, ו"בלייד ראנר", מת בגיל 79 בבית חולים בפריז כתוצאה מאי ספיקת לב.
לורד פוטנאם, שהפיק את "מרכבות האש: אמר עליו :הוא יצר נוף מוזיקלי חדש". אכן: ואנגליס שינה את פני הלחנת מוסיקה לסרטים. ללא ספק – פורץ דרך במוסיקת הקולנוע המודרנית. נושא "מרכבות האש" ליווה צילומים של ספורטאים רצים לאורך החוף בסנט אנדרוז, סקוטלנד, בתחילת הסרט, שהתרחש לפני אולימפיאדת 1924. הוא הגיע לראש מצעד הסינגלים הקלאסי של בריטניה ב-2012 לאחר שהוצג בטקס הפתיחה של המשחקים האולימפיים בלונדון.
ואנגליס, בשם הולדתו – אוונגלוס פאפאתנאסיאו, היה מוזיקאי אוטודידקט וילד פלא בפסנתר, המייסד המשותף של להקת הפרוג-רוק Aphrodite's Child עם הזמר דמיס רוסוס (הלהיט Rain and tears)
סרטים אחרים שונגליס הלחין:   כללו את "הבאונטי", "פרנצ'סקו", "ירח מר", "1492", "כיבוש גן העדן" (Conquest of paradise) ו"אלכסנדר".
המלחין היווני אמר פעם: "העניין שלי לא היה ליצור תזמורת סימפונית, מה שאני יכול בקלות רבה, אלא ללכת רחוק יותר מזה ולעשות דברים שהתזמורת הסימפונית לא יכולה לעשות, ואני חושב שהצלחתי ליצור משהו כזה".

Vangelis – Chariots Of Fire

Vangelis – Conquest of paradise

Aphrodite's Child – Rain and tears

ונגליס – Conquest of paradise

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן