זהו זה 2020 עצים

זהו זה 2020 עצים

7 שנים למותו של אריק איינשטיין: העצים של אריק פורחים מחדש

4.5/5

"כל כך הרבה עצים יש בעולם/ אז תחת איזה עץ לשבת/ שהצל יפול עלי כולו/ ויהיה לי טוב" 
בזמן – אריק מתרחק מאיתנו.ברוח – הוא כאן. אם לבחור תחת איזה עץ לשבת בימים הטרופים האלה, אני חוזר לעץ שלו.
"עצים" שאריק איינשטיין כתב ושלום חנוך הלחין, יצא לראשונה בביצועו של איינשטיין בשנת 1979 באלבום "אריק אינשטיין ושלום חנוך בהופעה משותפת", וכעבור שנה בגרסת האולפן שלו באלבומו של "חמוש במשקפיים". גם שלום חנוך הקליט גרסה נוספת באלבומו "על פני האדמה" שיצא בשנת 1983. השיר מספר על מגוון של עצים, דרכים, ימים ומילים הקיימים בעולם, ועל התלבטותו של הגיבור באשר לעץ תחתיו יישב, הים שבו ישחה, הדרך שבה יבחר, והמילה שאותה הוא מנסה לנחש מפי אהובתו.
השיר מרכז את מרבית השאלות העוסקות ביכולת לבחור/ להחליט נכון. בחירה חופשית או רצון חופשי הם ביטויים הבאים לציין שהתנהגותו של האדם (מעשיו, החלטותיו, מחשבותיו ורגשותיו) הם פרי רצון עצמאי ובן-חורין, ואינם קבועים מראש ומוכתבים בידי הסיבתיות הדטרמיניסטית ואף לא על ידי הגורל, או כוחות על-אנושיים. לפי תפיסה זו, לאדם יש יכולת להחליט וחופש לבחור את מעשיו והלכי-רוחו, ובכך לקבוע במידה מסוימת את השתלשלות חייו.
חבורת כוכבי "זהו זה": שלמה בר אבא, גידי גוב, מוני מושונוב ואבי קושניר חזרו לשיר בעיבוד יפהפה של אמיר לקנר, שנושבת בגבו רוח ההרמוניה של פעם וצליל דקיק של העכשיו,  משיבה חיים לעצים של אריק, שפורחים מחדש.

על השיר עצים

זהו זה 2020 עצים עיבוד והפקה מוסיקלית: אמיר לקנר

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן