זהר מאירי עם אלון אוחנה - ואם פעם

ואם פעם

זהר מאירי עם אלון אוחנה

מילים ולחן: זהר מאירי עיבוד והפקה מוסיקלית: אלון אוחנה
4/5

פעם כתבו ככה, הלחינו ככה, ואני נהנה לפעמים מניחוחות שירה צרופה של פעם בעידן שכל סינגר מגדיר את עצמו סונגרייטר. הכתיבה של זהר מאירי אינה ארכאית. היא חלק מהקונטקסט התחושתי שלה, ויש בה משהו טהור, נקי ומדויק, מה שלא הכי קיים תמיד בשירה שלה ושל אלון אוחנה. זהו שיר על כישלון מימוש מגע-מפגש בינו ובינה. ההתרחשות מתקיימת בשעת דמדומים. המגע-אי-מגע ביניהם הוא באמצעות חושי הראיה-שמע-ריח. אלה מעוררים יותר את התשוקה למימוש. קרני אור קלושות שלא הצליחו להחזיר את מראה יופיה, קולות ההמולה שלא אפשרו לשמוע צעדים. לכל היותר הצליח להריח את "מתיקות גופה" בדומה להרחת ניחוחות הפריחה באביב.
המנגינה לעומת זאת מייצרת מגע קליט מהאזנה ראשונה במקצב הואלס, הפתיחה בבס וצליל זורנה – מצוינת. העיבוד האקוסטי  לפסנתר מעניק מעטפת מינורית עוטפת. גם צליל כלי המיתר – פונקציונאלי. פחות אהבתי את המעבר לקצב בצליל הנשמע כקסטיינטות. זה  מעט יומרני, וגם השירה בקטע הזה אינה מדויקת. פרט לכך – משב רוח מוסיקלי חם, צנוע  ויפה.

ואם פעם חלפתי אותך ברחוב / מבלי להסב מבטי לאחור / ודאי הייתה זו שעת בין השמשות / והקרניים הקלושות / לא החזירו לי את היפה שבמראות / וכן, חלפתי על פנייך / מבלי להיווכח 
ואם פעם היו שתי רגליי טופפות / לאורך הדרך על המרצפות / ולא שמעתי איך המדרכה 
מצעדי וצעדך / בונה מקצב שלם שמבשר את בואך / ודאי היה זה כי נבלע 
בקולות ההמולה 
ואם פעם מלאו ריאותיי באוויר – / אותה נשימה ראשונה של אביב / ולא הבחנתי איך בין ניחוחם 
של הלימון והסמדר עלתה ובאה באפי גם מתיקות גופך / ודאי היה ראשי סחרחר עליי q מבושם הפריחה / כל זאת היה פעם, לפני ולפנים /עפעפיי היו שמוטים לי על עיניים / וראשי היה מלא ברעשים / ונפשי נעתקה מאביבים / ומראות וריחות וקולות כשלך / חמקו ממני על המדרכה.

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן