משה פרץ צילום יוסמיוסיק

ה"מזרחיים" לא עושים הנחות

זמרים ביום העצמאות

על החלטורה הגדולה של זמרי ישראל
/5

מישהו מוכן להסביר מדוע משה פרץ יקבל 198 אלף שקל על הופעה ביום העצמאות בלוד ובאור יהודה לעומת 45 אלף שקלים בלבד שיקבל דני סנדרסון ברחובות. לפי הפרסום טבלאות "שיאני השכר" של הזמרים ביום העצמאות באתר  Ynet,  שלומי שבת יקבל 187 אלף שקלים כולל מע"מ לכל הופעה בקרית ביאליק, קרית מוצקין וקרית אתא. אייל גולן ינוע ביו קרית אתא, מגדל העמק, עכו וטירת הכרמל עבור 171 אלף שקלים להופעה. שרית חדד תקפץ בין אשקלון, דימונה, קרית מלאכי ובאר טוביה עבור 170 אלף להופעה. ליאור נרקיס ינדוד בין פתח תקווה, הוד השרון וקרית גת עבור  160 אלף שקלים. כוכבים כמו אביב גפן ומשינה יסתפקו ב-100 אלף להופעה. הסיבה? חגיגות עצמאות הם משהו כמו חפלה בחתונה. גם בחתונות יש תעריפון למגה סטארים. הם מרוויחים יותר מזמרים "רגילים" שאינם צועדים עם החתן-כלה לחופה.
שוד הקופות העירוניות מתרחש ביום העצמאות כמעט כמו מבול הצגות הילדים בחנוכה. סוג של מסחור בלתי נסבל.  מה שווה הופעה של זמר/זמרת ביום החג הלאומי מסתם הופעה ביום חול? התשובה פשוטה: ברשויות, עיריות ומועצות מוכנים לשלם. זה נחשב צ'ופר לתושבים. סוג של בידור ושעשועים בחינם. שודדים אותם בארנונה ומחלקים סוכרייה על מקל, והם כמו ילדים תמימים מוצצים.
כבר כתבתי בעבר: אם בא לי לראות משה פרץ, אשלם על כרטיס, לא על חלטורה. אני שונא חלטורות. ערב יום העצמאות הוא במה לחלטורות. תבדקו במילון מהי חלטורה: עבודה מהצד, הכנסה צדדית, אלתור, אימפרוביזציה. על זה מקבלים הזמרים בעשרות אחוזים יותר מאשר על הופעה רגילה שלהם. זמר מליגת צמרת עושה 150 אלף פלוס לחלטורה ועוד מדלג בין 3 במות. תעשו את החשבון ותבינו למה חג העצמאות אהוב על אחדים מזמרי ישראל.  הם חוגגים מסיבות אחרות את החג. ראשי העיריות והמועצות "דואגים" להם, אבל אינם מכניסים לחשבון הארנונה סעיף "בידור".
עיני אינה צרה בזמרים שמרוויחים ביום העצמאות בוכטות. אם הממסד נותן  – למה לא לקחת? הם עוד יסבירו שיום העצמאות הוא מקור פרנסה קריטי עבורם. אז זהו שלא: מי שמקבלים את הסכומים הנ"ל הם האלפיון העליון בתעשיית הבידור. הם יוסיפו עוד צ'ק שמן לחשבון הבנק.
רוב הזמרים והזמרות, שיום העצמאות יכול באמת לעזור להם, אינם מוזמנים להופעות, לכל היותר – מקבלים שכר לא משמעותי. הם כרגיל נשארים מאחור. אחדים – חסרי כל.
האם ראש העיר/ מועצה חשב פעמיים על אלטרנטיבה? נגיד – להפיק ערב עם זמרים פחות מפורסמים, אבל עם תכנים המתאימים לחג. איפה. מה פתאום. כמה קל לחתום על המחאה של 150 אלף שקל, ושלא יבלבלו להם את המוח. עוד יום עצמאות יעבור בשלום, ועשינו טוב לתושבים, כי נתנו להם בחינם את משה פרץ, שיביא אותה בשמח. זהו. זה כל המסר. הראש הקטן של ראש אגף התרבות אצל ראש העיר. והראש הקטן הזה הוא שממשיך להוביל שיטה אנכרוניסטית לפיה מצ'פרים את התושבים ושודדים אותם בארנונה מפוצצת. חג לא שמח.

וידיאו: משה פרץ בהופעה ביום העצמאות בנס ציונה 

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן