אייל גולן. צילום: מרגלית חרסונסקי

שוד הקופות העירוניות

זמרים ביום העצמאות

על מחאת הפייסבוק נגד הופעת אייל גולן
/5

יש מישהו שמוכן להסביר מדוע משה פרץ ואייל גולן יקבלו  170 אלף שקל על הופעה ביום העצמאות? גולן גם פרץ יעשו בוכטות ענקיות מערב החג. את ה-170 אלף תכפילו ב – 3 במקרה של גולן – שתי הופעות בחיפה ואחת בקריית חיים.
סטטיק ובן אל יקבלו  רק 120 אלף שקלים להופעה, אבל תכפילו ב-4, כי לפי הפרסומים ב-ynet, הם יופיעו בטווח של כמה שעות  בארבעה מקומות: קרית גת, קרית מלאכי, אשדוד וראשון לציון. ארבע הופעות בערב אחד!
לפי הפרסום טבלאות "שיאני השכר" של הזמרים ביום העצמאות, שרית חדד, שלומי שבת וליאור נרקיס – 150 אלף למופע, עומר אדם – 140 ועדן בן זקן – 130.
מה הבעיה? העם רוצה את הגולן – שישלם. מצד שני, מחאת הפייסבוק של תושבים בחיפה נגד השכר, שמשלמת לו העיריה, מראה שלא כולם פריירים. שוד הקופות העירוניות ביום העצמאות הוא סוג של מסחור, שזוכה כל שנה לכותרות, ובצדק: מה שווה הופעה של זמרים מבוקשים  ביום החג הלאומי מסתם הופעה ביום חול? כבר כתבתי בעבר: אני שונא חלטורות. ערב יום העצמאות הוא במה לחלטורות. תבדקו במילון מהי חלטורה: עבודה מהצד, הכנסה צדדית, אלתור, אימפרוביזציה. על זה מקבלים הזמרים בעשרות אחוזים יותר מאשר על הופעה רגילה שלהם. זמר מליגת צמרת עושה 100 אלף פלוס לחלטורה ועוד מדלג בין 3 – 4 במות. תעשו את החשבון ותבינו למה חג העצמאות אהוב על אחדים מזמרי ישראל. הם חוגגים מסיבות אחרות את החג. ראשי העיריות והמועצות "דואגים" להם, אבל אינם מכניסים לחשבון הארנונה סעיף "בידור". ברשויות, עיריות ומועצות מוכנים לשלם. זה עדיין נחשב צ'ופר לתושבים. סוג של בידור ושעשועים להמונים בחינם, כמו זיקוקי דינור. שודדים אותם בארנונה ומחלקים סוכרייה על מקל, והם כמו ילדים תמימים מוצצים.כבר אמר שלום חנוך: "הציבור מטומטם ולכן הציבור משלם".
עיני אינה צרה בזמרים שמרוויחים ביום העצמאות הרבה כסף. אם הממסד נותן  – למה לא לקחת? הם עוד יסבירו, שיום העצמאות הוא מקור פרנסה קריטי עבורם. אז זהו שלא: מי שמקבלים את הסכומים הנ"ל הם האלפיון העליון בתעשיית הבידור, מה שמכנים "מזרחיים", זמרי אירועים, שעושים שמח. הם אלה שיוסיפו עוד צ'ק שמן לחשבון הבנק. רוב הזמרים והזמרות, שיום העצמאות יכול באמת לעזור להם, אינם מוזמנים להופעות, לכל היותר – מקבלים שכר לא משמעותי. הם כרגיל נשארים מאחור. אחדים – חסרי כל.
האם ראש העיר/ מועצה חשב פעמיים על אלטרנטיבה? נגיד – להפיק ערב עם זמרים פחות מפורסמים, אבל עם תכנים המתאימים לחג? כמה קל לחתום על המחאה של 170 אלף שקל, ושלא יבלבלו להם את המוח. עוד יום עצמאות יעבור בשלום, ועשינו טוב לתושבים, כי נתנו להם בחינם את אייל גולן ואת ליאור נרקיס, שיביאו אותה בשמח. זהו. זה כל המסר. הראש הקטן של ראש אגף התרבות אצל ראש העיר. והראש הקטן הזה הוא שממשיך להוביל שיטה אנכרוניסטית של איך מצ'פרים את התושבים ושודדים אותם בארנונה מפוצצת. חג לא שמח.

https://www.youtube.com/watch?v=JW91aAfT3Y0

 

 

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

2 תגובות

  1. אין קשר בין העובדה שהם עברייני מס ששילמו את המחיר ובין ההסכמה של העיריות לשלם להם את מה שהם מבקשים. הבעיה היא בעיקר עם מי שמזמין ומשלם על חשבון משלם המיסים העירוני

  2. ושכחת לציין שאייל גולן ומשה פרץ הם עברייני מס מורשעים. הגנבים מרוויחים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן