זמרת הג'אז והבלוז קסנדרה וילסון תופיע בפסטיבל אישה בחולון

/5

זמרת הג'אז האמריקנית, קסנדרה ווילסון, מזמרות ליגת העל בג'אז של ימינו, מגיעה לפסטיבל אשה בחולון בחודש הבא. (22-25.2). קסנדרה וילסון זכתה פעמיים בפרס גראמי היוקרתי על "אלבום הג'אז הקולי הטוב" ביותר והוכתרה על ידי המגזין TIME כזמרת האמריקנית הטובה ביותר בשנת 2001.
וילסון החלה את ה קריירה שלה בגיל 20 כחברה בהרכב ,M-Base אשר ערך ניסיונות מוזיקליים במעטפת סגנונית של ג'אז ופאנק. בשנים אלו עוצב סגנונה הייחודי המתאפיין בגוון קול שאי אפשר לטעות בו – בהשראתן של אגדות ג'אז כאבי לינקולן ובטי קרטר. ב -1986 הוציאה את אלבום הבכורה שלה Point Of View. באלבומה Jumpworld ניכרו השפעות חזקות של פאנק וראפ. אלבומיה הראשונים סללו את הדרך להחתמתה בחברת Blue Note היוקרתית.
אלבומה Blue Light 'Till Dawn מבטא פריצת דרך סגנונית, למעשה מגדירה את סגנונה של ווילסון : שילוב אלמנטים של בלוז פולק, קאנטרי ופופ בשפת הג'אז. ווילסון נחשבת לראשונה שהצליחה ליצור שילוב "לגיטימי" בין ג'אז לסגנונות אלו, דבר שנתפס כ'טאבו' לפני כן. בכך – פרצה את הדרך ליוצרים ומבצעים רבים אחריה.
אלבומה Travelling Miles שיצא ב-1999, היה אלבום מחווה לענק הג'אז המנוח מיילס דייוויס, והוא אף הראשון שהופק על ידי ווילסון עצמה. קסנדרה ווילסון שיתפה פעולה עם מוסיקאים מובחרים, ביניהם ווינטון מארסליס (עמו הופיעה ב- 1997), דייב הולנד, דאג האמונד ואלביס קוסטלו.
הפקה מוסיקלית מרכזית נוספת בפסטיבל היא "Don't Stop Me Now – נשים שרות קווין", מחווה נשית ללהקה המיתולוגית ולמנהיגה הכריזמטי פרדי מרקורי. המופע בניהולו המוסיקלי של עדי רנרט ממשיך את מסורת המחוות הנשיות של הפסטיבל להרכבים מוסיקליים ויוצרים מישראל ורחבי העולם. במופע ישתתפו טובי הזמרות כי הפועלות כיום בארץ  – אפרת גוש, דנה ברגר, יעל דקלבאום, לי טריפון, דנה עדיני, רווית הראל, מיי פינגולד ורעות יהודאי.

קסנדרה וילסון סקירה

קסנדרה וילסון – Loverly

 

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן