זמר הסול ג'ימי ראפין מת בגיל 78

/5

זמר הסול, ג'ימי ראפין, Jimmy Ruffin, מבכירי הזמרים של חברת "מוטאון" (*), שהתמחתה במוסיקת נשמה (Soul) מת בגיל 78 בלאס וגאס כתואה מסיבוכי בעקבות דלקת ריאות.
ראפין, במקור ממיסיסיפי, אחיו של חבר להקת הטמפטיישנס, דיוויד ראפין.  כמו רבים מזמריה של "מוטאון", הוא זמר שהחל את דרכו בשירה בכנסיה. עבדכזמר ליווי בחברה " בתחילת שנות השישים, לפני שהתגייס לצבא האמריקאי והוצב בגרמניה.
כשחזר ל"מוטאון" ניסה לפתח קריירה עצמאית, ואחרי מספר כישלונות הגיע המפנה (1966) בדמות הלהיט Brokenhearted,שטיפס למקום השביעי במצעד הבילבורד.
הוא שיתף פעולה עם אחיו דיויד באלבום I Am My Brother's Keeper, שיצא ב-1970. מי שהאירה לו פנים הייתה בריטניה, במיוחד Hold on to My Love בהפקת רובין גיב מה"בי ג'יז" ב-1980.
בשנים האחרונות, אחרי תקופת מגורים בדטרויט, חזר ראפין לביתו בלאס וגאס, כשהוא מתכנן לשוב להופועת.

**** מוטאון רקורדס ( Motown Records) הידועה גם כ"טמלה-מוטאון" (Tamla-Motown) היא חברת תקליטים, שנוסדה בדטרויט, מישיגן שבארצות הברית, ומילאה תפקיד חשוב באינטגרציה הבין גזעית של המוזיקה הפופולרית בארצות הברית ובעולם. "מוטאון" הייתה החברה הראשונה בבעלותו של אפרו אמריקאי, שהוציאה בעיקר מוזיקה של אמנים אפרו אמריקנים, שזכו להצלחת ענק בקרב קהל מעורב (הקהל האפרו אמריקני והקהל שאינו אפרו אמריקני). ליוצרי המוסיקה של "מוטאון" ולזמריה הייתה השפעה ארוכת טווח על תעשיית הפופ בעולם.
החברה נוסדה ב-12 בינואר 1959 על ידי ברי גורדי כ"תקליטי טמלה". היא הייתה בעלים או מפיצה של למעלה מ-45 חברות בת שהתמחו בסוגי מוזיקה שונים, על אף שהתרכזה ברית'ם אנד בלוז, היפ הופ, פופ וסול. החברה העתיקה את מקום פעולתה מדטרויט ללוס אנג'לס ב-1972 ונותרה חברה עצמאית עד לשנת 1988, כאשר נמכרה לחברת MCA. כיום "מוטאון", היא חברה בת של חברת "יוניברסל מוטאון", ומשרדיה החברה שוכנים בניו יורק. בין זמריה הבולטים: דיאנה רוס והסופרימס, מייקל ג'קסון, חמישיית ג'קסון, סטיבי וונדר, סמוקי רובינסון, ארבע הפסגות, מרווין גיי.
בתקופת פריחתה בשנות ה-60 של המאה ה-20, היו חברת מוטאון וחברות הבת שלה שהתמחו במוזיקת סול, הנציגים החשובים ביותר של "צליל מוטאון". צליל זה היה סוג של מוזיקת סול בעל מאפיינים מלודיים וקצביים מובהקים. וסגנון שירה של "שאלה ותשובה" ("call and response") שמקורו במוזיקת הגוספל.

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן