חוגגים 50 שנה ליציאת השיר הראשון של הביטלס

/5

Love Me Do, השיר הראשון של הביטלס, שיצא ב – 5 באוקטובר 1962, הגיע רק למקום ה-17 בבריטניה ולמקום הראשון בארה"ב.. חמישים שנה אחרי – חוגגים בעולם את יציאתו. "ביטלמניה" אינו מושג שהלך מהעולם. הוא רק קיבל צורות אחרות. איפה לחגוג? למשל: ב – 3 Savile Row, הכתובת של משרדי Apple, שם, על הגג, 30 בינואר 1969, הופיעו הביטלס בפעם האחרונה בהופעה פתוחה וחינמית לקהל שצפה בהם מהרחוב. הם תכננו הליקופטר שיצלם מלמעלה את ההופעה, ולא צפו שהשלטונות יאסרו על קיום האירוע. צלילי המוסיקה אכן הגיעו עד למרחק כמה רחובות משם. ההופעה נמשכה 42 דקות לפני שהמשטרה הגיעה וסגרה את ההופעה. אילו הייתי עכשיו בלונדון, הייתי מגיע ל – 3 Savile Row כדי לדמיין מחדש ביטלס על הגג.
את השיר כתבו לנון ומקרטני ב-1958. ג'ון היה בן 17. פול בן 16. כדי לכתוב יחד – הם ברחו מבית הספר. השיר נכתב על חברתו של מקרטני דאז אייריס קאלדוול . באותה שנה הופיעו הביטלס על בסיס קבוע במועדון בהמבורג, גרמניה, ניגנו הרבה קאברים לבלוזים. התגובה החמה של הקהל עודדה אותם לכתוב יותר חומר מקורי.
את האודישן לשיר בחברת Parlophone Records, עשה להם המפיק ג'ורג' מרטין, לימים איש המפתח בהיסטוריה המוסיקלית שלהם. כבר במבחן הראשון מרטין דמיין את העיבוד השיר. צליל המפוחית – רעיון שלו. למרבה המזל – ג'ון לנון ידע לנגן במפוחית. הביטלס הקליטו כמה גרסאות לשיר עם שלושה מתופפים שונים. בגרסת האלבום מתופף Andy White ואילו רינגו הסתפק במרקה (כלי הקשה) בגרסת הסינגל – רינגו.

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן