חוה בהופעה

בהופעה

חוה אלברשטיין

אן.אם.סי
5/5

שנפתח באספרסו קצר? חוה אלברשטיין עוצרת במקום לא מוכר. מתיישבת לאספרסו קצר, והחיים עוברים לפניה. רגעים של גילוי לב, לרגע נדמה נוצר קשר, אבל מה שבעיקר נשאר זה המר. מה זה? שנסון. גם הגיטרה המלווה נשמעת צרפתית מזן הג'אז הצועני.

מי זו הגברת שהתיישבה לה לאספרסו קצר? את הדמות שרטט נדב לויתן, העזר כנגד. עוד סיפור של חוה מזווית נשית. יש לה גם סיפור, אנושי מאוד, על עובדת זרה, ורה מבוקרשט.גם סיפורים אישיים – געגועים להורים ("קלפים על המרפסת", "אמא נאנחת"), .

חוה אלברשטיין לייב.  הרכב צנוע של גיטרות-בס-תופים. המסגרת הקברטית שהכי הולמת את קווי המתאר שלה, בין שיר העם, לשנסון לזמר ישראלי שורשי. מה שמיוחד בדיסק – החזרה לפשטות, לא עיבודים מסעירים, לא אלקטרוניקה, לא פיוז'נים, לא מוסיקת עולם. חווה פורשת את הרפרטואר. היא שרה מזווית עכשווית. הומור מושחז, תאטרליות לייט, נוסטלגיה מחויכת, אבל בלי לגלוש למלודרמות, מינון מאוד מוקפד ומאוזן בין נכסי העבר שלה ליצירה האישית של השנים האחרונות, שזה גם הסוג של "אספרסו קצר" ו"בקורת דרכונים" (איך הישראלית המתוחה חושבת שעוד רגע היא מואשמת בריגול חמור) וגם הביסלע אידיש.

הקהל ממתין לשירי הנצח, ה"קלאסיקות" שלה.  חוה מאזנת. היא פותחת  ב"את תלכי בשדה" וגם "פרח הלילך" ו"שלוש אהבותי מגיעים".  ובסיום – "משירי ארץ אהבתי", "את חירותי", "שיר ערש", "כמו צמח בר". בין זה ובין זה – שירים פחות מוכרים ("מרתיחים מים", "בשבילך")

כמו שכבר כתבתי על ההופעה שלה: חווה לא באה להסעיר מחדש. היא באה להדגיש את קווי המתאר המוכרים שלה. פשוטה בשירה, לא מוסיפה גרם לסאונד מעבר למה שדרוש. לא רצה לפני השירים, לא מתיימרת ליותר ממה שהיא. שזה לא מעט: חשוב לה שהסיפורים של השירים יגיעו, שהגיטריסטים שלידה (ערן ווייץ, עובד אפרת המצויינים) והמתופף (אבי אגבבה) יעניקו לה את הסאונד המדויק גם באקוסטית, גם בחשמלית.

חשוב לה שהמופע לא יהפוך למועדון זמר דביק של שרים בצוותא. פחות דרמה. פחות כאב. זה גם לא מופע של מצעד להיטי חוה אלברשטיין. אפילו את "צמח בר" הקלאסי היא תשאיר לסיום לביצוע אקפלה. זה ההבדל בין חווה של היום לחווה של אתמולבמינונים, בפרספקטיווה. והיא מצליחה ליצור איזון מסוג אחר בין  הקלאסיקה היותר "נאיבית" משהו להבעה העכשווית, רבת הגוונים, התיאטרלית, האירונית, הנוגה וגם המשועשעת.

וידיאו: פרח הלילך

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן