חנן בן ארי

חנן בן ארי דור

חנן בן ארי כואב את מה שמתרחש מתחת לאפו, את הדור של הבלבול והכאוס, כל מי שמהווים את אוכלוסיית הכאן והעכשיו.

מילים ולחן: חנן בן ארי עיבוד והפקה מוזיקלית: תומר בירן
4.5/5

על איזה דור מדבר חנן בו ארי? לא נגדיר אותו, אבל התחושה היא שהוא כואב את מה שמתרחש מתחת לאפו, את הדור של הבלבול והכאוס, כל מי שמהווים את אוכלוסיית הכאן והעכשיו. בשיר התוכחה שר בן ארי מתוך התפקחות והתרגשות על הדור שרוצה אהבה, אבל בדרך אליה הולך לאיבוד, כשהוא מנפץ את העולם של אבותיו. "דור שובר את הלב של אבא/ דור שובר את הלוחות", "דור שמן ולא שבע", "פוסט-מודרני ליברלי, מקדש את הבלבול".
בן ארי שר מעצמותיו. השיר הזה מעניק לו תעודת אמינות ויושר, ומייחד אותו כאחד מיוצרי המוסיקה האותנטיים בדור הזה. בן ארי אינו מוכן לקבל את המציאות בה הוא חי, את הפער בין ערכי ההורים לחטאי הבנים. הוא יותר מאשר שואל שאלות. הוא מוכיח בשער. הדור שהוא מדבר עליו נמצא בכל מקום, גם במוסיקה ששולטת כיום בכיפה בישראל, "אין אמת ואין נורמלי, דור דמעה דור המבול", "דור שלם בוחר בגיהנום על פני גן עדן של פשרה".
המוסיקה פשוטה, משרתת נפלא את הנרטיב עקב בצד אגודל. הטון המשתנה בשירתו של בן הארי מוביל את האמירה בעוצמות משתנות, בין פיקחון לדרמה זועקת. הלחן, התזמור מגיעים מהמוסיקה שהדור חוזר אליה. ההבדל – זו אינה מוסיקה של אסקפיזם ושמחה לשם שמחה, אלא צלילי מזרח שמשמשים פס קול לאמירת אמת.

*** חנן בן ארי: "כשהייתי בן 16 סבתא שלי נפטרה וסבא שלי, סבא חנניה, עבר לגור איתנו בבית. קצת חששתי ממנו בהתחלה, הוא היה קשוח כזה, שמר על דיסטנס, שקוע בתהילים שלו. לאט לאט התקרבנו. הייתי יושב לידו, מקלף לו קלמנטינה, והוא היה שואל על השירים שלי וכמה אני לוקח להופעה בבר מצווה ("500 שקל? זה לא מספיק חנני").
בכל פעם שנכנס לחדר הייתי ניגש, מנשק את כף היד שלו ומחכה שיברך אותי.  3 שנים בילינו יחד, אני חגגתי את מרד ההתבגרות שלי, הוא הרגיש שהספיק לו והלך לפגוש את סבתא. אחר כך באו שנים של חיפוש ושאלות, פתאום סבא והתהילים שלו הרגישו לי כמו הדבר הכי מיושן ורדוד בעולם. חשבתי שהאלוהים שאני גיליתי מורכב ועמוק יותר, שהאהבה שלי חדשה ואמיתית יותר.  בשנה האחרונה נופלים לי אסימונים. תקראו לזה משבר גיל 30, תקראו לזה חזרה בתשובה.
אני מוצא את עצמי מתגעגע לפשטות שלו, לתהילים שלו, לברכה שלו. כבר שמונה שנים שאני מנסה לסיים את השיר הזה, עכשיו סופסוף הוא שלם"

דור הלך ודור הגיע, דור יושב על המשבר/ הדור הזה כולם חיכו לו, ועכשיו הוא מתבגר
דור רוצה לטעום לגעת, להרגיש עמוק בלב/ לאכול מעץ הדעת, ובסוף להתאהב
דור צמא לאהבה/ רוצה קצת אהבה/ דור שלם בוחר בגיהנום / על פני גן עדן של פשרה
דור חוזר בחזרה
דור שובר את הפסלים של סבא, לסבא יש אלוהים קטן/ אלוהי יראת העונש, אלוהי שחור-לבן
אלוהים נעול בדלי"ת סורגים של הלכה/ תעשה מה שכתוב בה ותזכה לרוב ברכה
אלוהים רדוד כמו וורטים וגימטריות שחוקות/ דור שובר את הלב של אבא/ דור שובר את הלוחות
דור צמא לאהבה…
דור שמן ולא שבע, כדורים לכל דורש/ אהבה זה לא לנצח, אז עכשיו הוא מתגרש
פוסט-מודרני ליברלי, מקדש את הבלבול/ אין אמת ואין נורמלי, דור דמעה דור המבול
בלילות נזכר בסבא, לפעמים הוא מקנא/ בחיוך של פת במלח, באבא סאלי נר דולק
דור צמא לאהבה…

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

2 תגובות

  1. הוא ובניה ברבי- סולנים סופר מעולים ונעימים לאוזן. א ב ל הכתיבה ולחן שלהם ג'נרו מתלקקים ומנסים לקלוע לדעות ממוצעות שידברו לכולם. אפילו בלי מודעות שזה מה שהם עושים. דור…אכן תמונה טובה להרבה מהדור הצעיר- מהחלקים היותר כסילים. יש פה אינדי מצויייייין. מיקה דוארי ורחל ירון רק השנה. קובארי ונרקיס הדתיות גם, רק לא החנפני פופ. שיר בקושי סביר עם 4.5 כוכבים, זה לחן מרגש זה ? בדיחה של דור. בהחלט. חבל שחנן לא מבין שהוא ממחוללי השטחיות בשירי קומיקס מסכמי הכלי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן